הדרכה למתחזקים

המדריך למתחזק: צניעות במקום עבודה מעורב - מה מותר ומה אסור? 4 דגשים שיעשו לכם סדר

האם יש בעיה לצאת ליום גיבוש של העבודה? האם אפשר להיות נחמד ולהכין לקולגה כוס קפה? הנה כמה כללים למקום עבודה משותף לגברים ונשים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

עבור רבים עבודה היא לא רק מקור פרנסה, אלא גם מהווה מקור לחיי חברה. הרי אנחנו נמצאים במחיצת אנשים לאורך שעות רבות באופן יומיומי, ובאופן טבעי קשרי חברות נרקמים. ופה נמצא המוקש. אם עובדים במקום עבודה שבו קיימת הפרדה בין צוותי גברים לנשים, או שאופי העבודה מתאים לאחד מבני המין בלבד – אין בעיה של קירוב לא רצוי. הבעיה מתחילה כשעובדים במקום עבודה מעורב, בו העובדים אינם שומרי מצוות, ואז גבולות הצניעות בין המגדרים לא קיימים. עם ההתחזקות והתשובה מתחילים לקבל רגישויות עדינות יותר של מה מתאים ומה לא. מה שפעם היה נראה סביר לחלוטין, פתאום מעורר סימן שאלה מעל ראשו של המתחזק, "זה בסדר או שלא? מותר היה לי להגיד את זה או שעדיף היה שלא? זה יהיה בעייתי ללכת לשם?". אז הנה כמה דגשים שיעשו לכם סדר בראש, ובכל מקרה של שאלה וספק כדאי לשאול רב ירא שמים המכיר את עולם התשובה.

1. טיולים וימי גיבוש שנערכים בצורה מעורבת של גברים ונשים יחדיו אינם מתאימים לאדם המעוניין לחיות את חייו לפי רצון התורה. הרי מה מטרת הגיבוש? לגבש. ואת מי מעוניינים לגבש? את העובדים. זה לא שייך שגבר ואישה זרים יתגבשו זה עם זה, מן הסתם. ואפילו אם נאמר שאותו עובד/ת רוצים לצאת לטיול רק כדי ליהנות עם הקולגות שלהם לעבודה, שהם בני מינם, וזה בכלל לא מעניין אותם שיש עוד אנשים/נשים מסביב – בכל זאת, עצם האווירה הקלילה והסיטואציה נותנות פתח לשיח מקרב, לצחוקים ולקירוב שמלכתחילה לא תיכננו או רצו. כשמדובר בסביבה שאינה שומרת תורה ומצוות ולא מכירה את הנורמות החברתיות של שומרי התורה והמצוות, ההתערבבות היא צפויה. זה די ברור שאיפשהו לאורך הדרך בסיטואציה שאתם מדברים עם החברים שלכם בני מינכם, יקפוץ איזה עובד/ת לא-רצוי-מבחינתכם לתוך השיחה שלכם, ומפה כבר יהפוך לחבר קבע שלכם לטיול כולו, או אפילו רק לחלקו, ואז מה? תהפכו לדג?! מלכתחילה יש להימנע ממצבים כאלה.

2. השיח בין עובד לעובדת במקום העבודה אמור להיות סביב עניינים מקצועיים בלבד. שיחה אישית של ארבע עיניים על כוס קפה במטבחון, על מה שקורה לשני בחיים, זה לא לעניין. ואם כבר מזכירים קפה, אז גם לא מציעים להכין לשני כוס קפה.
עד עכשיו נשמע אולי קצת קשוח? אולי זה באמת קצת קשוח, אבל העובדות מדברות בעד עצמן. התא המשפחתי אצל שומרי תורה ומצוות מוגן מפני רוחות זרות רק בגלל השמירה על הגבולות.

3. אפשר להגיד 'שלום' ו'בוקר טוב', אפשר להיות מנומסים ואדיבים, אבל לא להיות אקסטרה לבביים לבני המין השני. את ה"מה-נשמע-מה-קורה? איך היה בשבת? מה עשית בחול המועד?" בלווי חיוך ענקי מאוזן לאוזן, תשמרו לקולגות בני מינכם.

4. בקבוצת הוואטסאפ של הצוות אין צורך לעדכן בתמונות מהצימר שיצאתם אליו עם המשפחה, וגם אין צורך לשלוח בהודעה אישית לקולגה מבני המין השני תמונה של ארוחת הפאר שהכנתם זה עתה עם הנינג'ה גריל החדש שלכם. באופן כללי, שיחות חולין, צחוקים, ושיתוף בעניינים אישיים יוצרים קירבה, ולכן יש להימנע מכך.

 

האתגר השבועי

אם הטור היה נשמע לכם יותר מדי בשבילכם בשלב בו אתם נמצאים, אל תראו את זה בתור "או הכול או כלום", אלא בתור התחלה פתחו רגישות לנקודות שהועלו, ושימו לב בסיטואציות שונות במקום העבודה מה מתאים לכם ומה כבר לא כל כך.

הרב זמיר כהן בטיפ קצר למי שעובד במקום עבודה מעורב. צפו:

תגיות:מקום עבודה מעורבהמדריך למתחזק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה