חדשות בארץ

"גיבור ישראל": הנשיא הרצוג בניחום אבלים בבית הלוחם שנפל בג'נין

"כל עם ישראל כואב את המציאות ביחד איתכם": נשיא המדינה ושר הביטחון בניחום אבלים בבית משפחת דוד יהודה יצחק הי"ד שנפל בג'נין

  • כ' תמוז התשפ"ג
רב-סמל דוד יהודה יצחק הי"ד (צילום: דובר צה"ל, באדיבות המשפחה)רב-סמל דוד יהודה יצחק הי"ד (צילום: דובר צה"ל, באדיבות המשפחה)
אא

נשיא המדינה יצחק הרצוג ושר הביטחון יואב גלנט הגיעו הבוקר (ראשון) לניחום אבלים בבית משפחת יצחק בבית אל, האבלה על נפילתו של רס"ל דוד יהודה הי"ד במהלך הפעולה המבצעית בג'נין. בביקור השתתף גם ראש המועצה המקומית בית אל, שי אלון.

הנשיא אמר להורים השכולים משה ואמונה כי "לא ניתן לשנות את המציאות, אבל כל עם ישראל כואב את המציאות ביחד איתכם. אהבת העם הנדירה של דוד יהודה הגיעה מכם, זה היה טבוע באישיות שלו. קשה לחשוב על זה עכשיו אבל הטוב הזה יעבור הלאה, יהיו עוד שמחות בהמשך, והתפקיד הוא להפיץ את הטוב שלו הלאה. זו הייתה מערכה מאוד חשובה והבן שלכם הקריב את חייו למען עם ישראל, למען ביטחונם של כלל אזרחי ישראל".

שר הביטחון יואב גלנט אמר במהלך הביקור: "זו לא הייתה פעולה נחוצה אלא הכרחית ביותר. היינו בעיתוי הנכון וגבינו מחיר מאוד כבד, וזה גבה גם מאיתנו מחיר כבד. בזכות גיבורי ישראל כדוד יהודה וחבריו המדינה עומדת, בלעדיהם אין לנו זכות קיום".

"הסביבה הקשוחה במזרח התיכון לא מקבלת אותנו. אם אנחנו מספיק חזקים אז עושים איתנו הסכמים, אבל הם לא רוצים לקבל אותנו. אם יהיה לנו צבא חזק וביטחון חזק, אין להם יכולת להתמודד מולנו. זה בעיקר ביחידות האיכותיות ביותר ביבשה", הוסיף גלנט.

סא"ל מ', מפקד יחידת אגוז הוסיף על דברי השניים ואמר: "דוד גילם דמות אידיאלית ללוחם, הוא היה מאוד רגיש וגם תקיף".

שי אלון, ראש המועצה המקומית בית אל בה התגורר דוד יהודה הי"ד ציין: "דוד היה מאוד מחובר ליישוב, תמיד היה מתעניין ורוצה להוסיף טוב. הקים את תנועת הנח"ל לילדים עם צרכים מיוחדים, והמשיך להגיע ולהתנדב גם בחופשות הקצרות מאוד שלו מהצבא. היישוב שלנו גדל בזכות אנשים כאלו, בזכות המשפחה המיוחדת הזו כמו שאר התושבים".

האב השכול השיב: "דוד היה עבד לעם ישראל, בלהיות טוב תמיד, בצבא, באישיות, בדאגה הבלתי פוסקת לעם ומדינת ישראל. לעולם לא עניינה אותו הזהות או האידאולוגיה הפוליטית, לא הבחין בין מוצא, רקע או תפישת עולם, מבחינתו תמיד כל עם ישראל הוא משפחה אחת גדולה".

האם השכולה הוסיפה: "כפי שלא שיתף אותנו בדבר במהלך השירות שלו, שהיה עלום מבחינתנו לחלוטין, כך דוד יהודה גם לא סיפר שהוא נכנס לג'נין. תמיד אמר שזה מקסימום מעצר והכל רגוע וטוב, אצלו תמיד הכל היה טוב. אמרתי לו שישמור על עצמו, ולא באמת רציתי לדעת עד כמה הוא מסכן את עצמו".

תגיות:ניחום אבליםיואב גלנטיצחק הרצוג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה