סלבס בהתחזקות

מגישת החדשות: זה מה שאתם יכולים ללמוד מפנחס

מגי טביבי לעוקביה: "מפנחס אנחנו למדים לקח חשוב לחיים שלנו - להיות אמיצים כשצריך. צעד קטן הוא כל מה שצריך כדי להתחיל לרוץ"

  • כ' תמוז התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"אזהרה: שיעור באומץ", כתבה מנחת חדשות 14, מגי טביבי, בפוסט שהעלתה לרגל פרשת פנחס. "אנחנו ערב הכניסה לארץ ישראל, המשימה לא פשוטה וצריך להתכונן אליה. הפרשה בכללותה מתמקדת בהכנות הכניסה האחרונות - ממפקד גברים שבוצע כדי לבדוק את גודלו של הצבא, עד האופן שבו תחולק הארץ בין שבטי ישראל ומינוי מחליפו של משה - יהושע בן נון - שסומן כמנהיג הבא אחרי מותו של משה".

טביבי מספרת כי "ובכל זאת, מה שהצליח לתפוס את תשומת ליבי הוא פנחס. הפרשה נפתחת במילים הבאות: 'וַיְדַבֵּר יְהוָֹה אֶל משֶׁה לֵּאמֹר: פִּינְחָס בֶּן אֶלְעָזָר בֶּן אַהֲרֹן הַכֹּהֵן הֵשִׁיב אֶת חֲמָתִי מֵעַל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל בְּקַנְאוֹ אֶת קִנְאָתִי בְּתוֹכָם וְלֹא כִלִּיתִי אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל בְּקִנְאָתִי: לָכֵן אֱמֹר הִנְנִי נֹתֵן לוֹ אֶת בְּרִיתִי שָׁלוֹם".

בהמשך היא מביאה את תחילת הפרשה שפותחת בדברי שבח של הקדוש ברוך הוא לפינחס, על כך שעשה מעשה שהציל את בני ישראל ממגפה גדולה. "אז מה הוא אותו מעשה שעשה וממה בכלל היה צריך להציל את בני ישראל?", היא שואלת ועונה: "מסתבר, שבסוף בפרשה הקודמת, זמן קצר לפני הכניסה לארץ המובטחת, בני ישראל נכשלו עם בנות מואב ואף החלו לעבוד בעבודה זרה. שיא החטא היה שנשיא אחד השבטים - זמרי בן סלוא - הלך לעיני כולם עם הַמִּדְיָנִית. משה ואהרון לא ידעו כיצד להגיב לחילול השם הגדול. בדיוק בשעה זו נכנס לתמונה פנחס, שהרג את זמרי והמדינית 'וַיִּקַּח רמַח בְּיָדוֹ וַיִּדְקר אֶת שְׁנֵיהֶם'. בכך פסקה המגיפה ובני ישראל התרחקו מבנות מדין. רק על כך זכה פנחס לקבל מאלוקים 'ברית עולם'".

"מפנחס אנחנו למדים לקח חשוב לחיים שלנו - להיות אמיצים כשצריך", מסכמת טביבי. "לפעמים אנחנו יודעים עמוק בפנים שזה הזמן להעז, לקחת צעד קדימה, לעשות אחרת, אבל אז מגיעות המחשבות הזרות של מה יגידו אחרים, האם זו הדרך או מה יקרה אם אכשל - והמחשבות האלה מונעות מהשינוי לבוא. אם נסתכל על מעשה פנחס - במקום שלא היו אנשים - פנחס היה האיש שקם, פעל והציל את בני ישראל".

היא מסבירה כי "על כל אחד מאיתנו לזהות את הרגע שלו, את העיתוי לקום ולעשות, אם זה למען עצמנו ואפילו גם למען האחר. צעד קטן הוא כל מה שצריך כדי להתחיל לרוץ - כי רק המעזים – מצליחים".

תגיות:פרשת פנחסמגי טביבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה