סלבס בהתחזקות

"שני משיחים": אביב אלוש בפוסט מצמרר על שמות החיילים שנרצחו

השחקן סיפר על מידת הקנאה וקשר אותה לרצח שני החיילים בג'נין ובקדומים: "שילוב של דוד ויוסף, יביאו גאולה ושלום לעולם"

  • כ' תמוז התשפ"ג
(צילום: מתוך אינסטגרם)(צילום: מתוך אינסטגרם)
אא

השחקן אביב אלוש נוהג להעלות בכל סוף השבוע פוסט ובו מסר לקראת הפרשה. הפעם, לקראת פרשת פינחס, הוא החליט לכתוב את הקטע לעילוי נשמת דוד יהודה ושילה יוסף ז"ל - שני החיילים שנרצחו בשבוע שעבר, הראשון במהלך פעילות צה"ל בג'נין והשני בפיגוע בקדומים ביום שישי. כפי שתבינו מיד, הפוסט שלו ריגש את הקוראים.

"בפרשה הקודמת בלעם לא הצליח לקלל ולפגוע בעם ישראל אבל הטיפ האחרון שנתן לבלק זה שהאלהים שלהם שונא זימה ואם יצליח לגרום להם לפגום בברית הם יפלו", כתב אלוש. "בלק הוציא את בנות מואב כדי לפתות אותם והרבה מישראל נפלו איתן בברית ובעבודה זרה.

באותו רגע התחילה מגפה להשתולל בישראל וזה הגיע לשיא כשנשיא שבט שמעון לקח את המדיינית ונכנס איתה לעיני כולם כדי לעשות מעשה זימה באוהל מועד (המשכן).

"ראה את זה פינחס בן אלעזר בן אהרן הכהן, לקח רֹמַח בידו והרג את שניהם לעיני כולם. באותה השניה נעצרה המגיפה שהרגה 24 אלף מישראל. הבורא מודיע למשה שבזכות פינחס שקינא את קנאתו הוא כיפר על בני ישראל ועצר את המגיפה ומרגע זה אני נותן לו 'ברית שלום'. הכוונה היא שמרגע זה הכהונה תעבור ממנו מדור לדור עד היום הזה. משפחת כהן לדורותיהם תדעו שזה בזכות פינחס".

בהמשך מסביר אלוש ריך האירוע הזה קשור אלינו היום. "קנאה נתפסת כדבר שלילי מאוד, כשאנחנו מקנאים זו אחת התחושות הקשות ביותר. כתוב לנו בפרקי אבות 'הקנאה התאוה והכבוד מוציאין את האדם מהעולם'. אז מה קורה פה? ולמה הקנאה הזו טובה? יש קנאה חיובית ושלילית. השלילית נובעת מתוך הרצון לקבל את מה שיש לאחרים שום הסתפקות במה שיש לנו (רכוש, כסף, כבוד, מין ועוד) הקנאה הזו מוציאה את האדם מדעתו.

"אבל קנאה חיובית נובעת מתוך הרצון שלנו להשתפר כבני אדם להיות טובים יותר וגם אם אנחנו מקנאים במישהו זה כדי ללמוד ממנו ומהמידות הטובות שלו.

"לפינחס היה כל כך הרבה מה להפסיד ברגע הזה, אבל הקנאה והאהבה שלו לבורא היתה חזקה ממנו. להיכנס לתוך המשכן לעיני כולם ועוד לפגום בברית כשמשתוללת מגיפה שאלפים מתים בה? ולכן הוא בא דווקא מתוך רחמים על עם ישראל ולקח רֹמַח (רֶחֶם) בידו. בא עם כל רמ"ח אבריו כדי לעצור את המעשה הנורא ועשה שלום. רחמים הם אהבה שמולידה שלום, אבל בנקודה הזו הרבה מתבלבלים מרחמים על אכזרים ובסוף מתאכזרים על רחמנים. ולצערנו זה קורה גם בימינו ובארצנו - ראו ערך שלל הסרטונים שרצים ברשת ומלאים באוטואנטישמיות. ולמה? כי אין גבול. רחם של אישה הוא גבול שבתוכו יש חיים (עובר). בלי הגבול אין חיים. וכל תפיסה שבאה ואומרת אין גבולות, הכל מותר וזה האידיאל והחופש האמיתי בעצם עושה הפוך מתולדה חיים ושלום.

הוא ב'רחמיו' יעשה שלום עלינו. כלומר, רק ברחמים אהבה וגבולות אפשר לעשות שלום. השמות של החיילים ז"ל הם שילוב של דוד ויוסף שמהם עתידים לצאת שני המשיחים כדי להביא גאולה ושלום לעולם. פשוט תהיו טובים. דוד ויוסף=170=עם אחד בלב אחד".

תגיות:אביב אלושסלבס בהתחזקות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה