חדשות בארץ

סמ"ר שילה יוסף אמיר הי"ד - ההרוג בפיגוע הירי סמוך לקדומים

דובר צה"ל התיר לפרסום כי סמ"ר שילה יוסף אמיר, לוחם סיירת גבעתי, הוא ההרוג בפיגוע הירי סמוך ליישוב קדומים. הוא יובא למנוחות מחר בהר הרצל בירושלים

סמ"ר שילה יוסף אמיר הי"ד (צילום: דובר צה"ל, באדיבות המשפחה)סמ"ר שילה יוסף אמיר הי"ד (צילום: דובר צה"ל, באדיבות המשפחה)
אא

(עודכן: 21:40)

דובר צה"ל התיר הערב (חמישי) לפרסום כי לוחם סיירת גבעתי, סמל-ראשון שילה יוסף אמיר הי"ד, נהרג מירי המחבל בפיגוע סמוך ליישוב קדומים. הלווייתו תיערך מחר בשעה 10:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל.

אמיר, בן 22, בן קיבוץ מירב שבעמק בית שאן, הותיר אחריו זוג הורים, דוד ואורלי, וארבעה אחים ואחיות.

ממזכירות היישוב נמסר: "בצער עמוק ובתדהמה אנו מודיעים כי שילה אמיר שלנו, בן היישוב, בנם של חברינו דוד ואורלי אמיר, לוחם סיירת גבעתי, נהרג בפעילות מבצעית באיזור קדומים. מחבקים ומשתתפים באבלם הכבד של המשפחה. דוד, אורלי, רועי, אתי, שחר וישי".

דובר צה"ל מסר: "לוחם צה"ל, סמל-ראשון שילה יוסף אמיר ז"ל, בן 22 מהיישוב מירב, לוחם בסיירת גבעתי, נהרג היום במהלך פעילות מבצעית סמוך לקדומים מירי מחבל, חבריו לצוות נטרלו את המחבל זמן קצר לאחר מכן. הודעה נמסרה למשפחתו. צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע תנחומים על נפילתו של הלוחם: "רעייתי שרה ואני שולחים תנחומים מעומק ליבנו למשפחתו של לוחם צה"ל, סמל-ראשון שילה יוסף אמיר ז"ל, בן 22 מהיישוב מירב, לוחם בסיירת גבעתי, שנרצח היום בפיגוע  במהלך פעילות מבצעית סמוך לקדומים. אני מצדיע לחבריו לצוות שנטרלו את המחבל זמן קצר לאחר מכן. יהי זכרו ברוך".

נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד ללוחם: "משתתף באבל הכבד על נפילתו של לוחם סיירת גבעתי, סמ"ר שילה יוסף אמיר ז"ל, בהיתקלות עם מחבל בפיגוע היום אחר הצהריים בקדומים. מחזק את חבריו ולוחמים רבים הנמצאים כל העת על המשמר במשימות קשות ומורכבות. תנחומיי למשפחתו חבריו ואוהביו. יהי זכרו ברוך".

הפיגוע התרחש מעט לפני השעה 15:45. התחקיר הראשוני העלה כי המחבל הגיע לבד וניסה להיכנס ליישוב, ומצא ששעריו סגורים. רכב המחבל זוהה בצירים העוקפים של היישוב קדומים, ובזמן הפיגוע הופעלה אזעקה ביישוב מחשש לחדירת מחבלים.

סייר ביטחון וחיילי צה"ל הוזעקו לבדוק את הרכב, ובמהלך הבדיקה ירה המחבל לעבר הלוחמים. אמיר נפצע באורח אנוש. המחבל החל להימלט רגלית, אך בתום מרדף קצר וחילופי אש הוא נוטרל על ידי חיילי צה"ל. צוות מד"א ואנשי רפואה צבאיים החלו בביצוע פעולות החייאה בלוחם הפצוע, אולם כעבור זמן קצר נקבע מותו.

תגיות:צה"לטרורשילה אמיר הי"ד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה