חדשות בארץ

מיארה נגד הממשלה: "מנסה להשפיע על מערכת אכיפת החוק"

היועמ"שית יצאה נגד כוונת הממשלה לקיים עמה דיון חריג בנושא ההפגנות, האיומים והפגיעה בנבחרי ציבור: "קיום הדיון בעיצומה של מחאה נגד הממשלה מעורר קושי"

(צילומים: Miriam Alster/Flash90, Tomer Neuberg/Flash90)(צילומים: Miriam Alster/Flash90, Tomer Neuberg/Flash90)
אא

מזכיר הממשלה יוסי פוקס הודיע היום (חמישי) כי הממשלה תקיים בישיבה הקרובה, ביום ראשון, דיון חריג בסוגיית ההפגנות, האיומים והפגיעה בנבחרי ציבור, הקריאות למרי אזרחי, אי הציות לחוק וחסימות הכבישים.

פוקס ביקש מהיועצת המשפטית, עו"ד גלי בהרב מיארה, שזומנה לדיון יחד עם נציגי המשטרה, לספק נתונים הנוגעים לאכיפה המתבצעת נגד המפגינים נגד הרפורמה המשפטית. מיארה, בתגובה, הביעה התנגדות לקיום הדיון.

במכתב ששלח מזכיר הממשלה למיארה, הוא ביקש הבהרות לגבי התנהלות המשטרה בהפגנות נגד הרפורמה, ביחס להפגנות קודמות באירועים אחרים. הוא דרש לקבל נתוני השוואה בין אירועי המחאה נגד הרפורמה המשפטית בחצי שנה האחרונה, להפגנות נגד תוכנית ההתנתקות ולאירועי המחאה של יוצאי אתיופיה בשנת 2019.

כמו כן, ביקש פוקס לדעת כמה מעצרים בוצעו במהלך המחאה, מתוכם כמה נעצרו עד תום ההליכים, וכמה כתבי אישום הוגשו בפועל, וכן מהי מדיניות האכיפה בעניין חסימות הכבישים, בין היתר בהתייחס לחסימה המוחלטת של נתיבי איילון אתמול למשך שעות ארוכות.

בתגובה, מיארה הביעה דעתה שדיון מסוג זה, בעיתוי הזה, הוא לא נכון. במכתב ששלחה למזכיר הממשלה, כתבה היועצת המשפטית לממשלה: "מערכת אכיפת החוק מחויבת להפעיל את הסמכויות שנמסרו לה בדין, באופן מקצועי ועצמאי. עצמאות זו מהווה ערובה מרכזית לשמירת זכויות האדם. דווקא בעת מחאה נגד מדיניות הממשלה ושריה, על הממשלה להקפיד הקפדה יתרה להימנע מפעולות, שיש בהן כדי להתפרש כניסיון להשפיע באופן לא לגיטימי, על שיקול הדעת המקצועי של גורמי אכיפת החוק".

בהמשך הוסיפה: "קיום הדיון במתכונת האמורה במכתבו של מזכיר הממשלה, בעיתוי הנוכחי, בעיצומה של מחאה נגד מדיניות הממשלה ושריה, מעורר קושי רב. למעשה הממשלה מבקשת לדון באירועים קונקרטיים הקשורים למחאה נגד מדיניותה. חלק ממשתתפי הישיבה הם בעלי עניין אישי, המטופל בימים אלה ממש על ידי מערכת אכיפת החוק".

מכתבה של מיארה עורר תגובות זועמות בקרב שרי הממשלה. שר המשפטים יריב לוין מסר: "תגובת היועצת המשפטית מטרידה, כי היא מתעלמת מהפגיעה הממושכת בזכויות היסוד של מיליוני ישראלים, ומהאכיפה הבררנית המסוכנת שמתקיימת היום. הפרות חוק מאסיביות והסתה לאלימות מחייבות מדיניות ברורה ואחידה, נדרוש על כך תשובות ביום ראשון".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הגיב בחריפות: "היועצת המשפטית לממשלה, בדומה לניצב עמי אשד, פוגעת אנושות בשלטון החוק ובאמון הציבור. במקום לעשות את תפקידה ולאכוף את החוק, היא הופכת לפוליטיקאית במדים, חורגת מסמכותה, ועובדת על מלא בשירות האופוזיציה. אין פגיעה בשלטון החוק יותר מאשר התנהלותה הפוליטית המופקרת".

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף, מסר בתגובה כי היועמ"שית "עברה את הקו האדום בהחלטה מקוממת ורוצה לסתום את פיות חברי הממשלה. לא יקרה. הפרקליטות, שבתקופת ההתנתקות פעלה כמו נמר אימתני, הפכה לנמר ישנוני כשמדובר במפגיני ימין. בהתנתקות הפרקליטות הגישה בהליכי בזק מאות כתבי אישום בגין חסימות כבישים, כולל בקשות למעצרים עד תום ההליכים נגד מתיישבים, וכשיש אכיפה בררנית היועצת המשפטית מעניקה גיבוי לפרקליטות מצד אחד, ומצד שני רוצה לסתום פיות לנבחרי הציבור, אחרי שלא התאמצה לייצר אפילו מראית עין של אכיפה כלשהי. רפורמה עכשיו!".

שרת ההסברה, גלית דיסטל אטבריאן, תקפה: "גלי בהרב מיארה מפגינה ניתוק מדאיג מהמציאות. מותר לזמן אותה כפי שקודמיה זומנו בעבר בסיטואציות דומות. מותר לשאול אותה מדוע היא מעודדת כאוס ואנרכיה. מותר לתהות מולה מדוע היא מסכנת חיי אדם. מותר לשאול אותה מתי בדיוק היא החליטה שישראל תהפוך ממדינה שומרת חוק לרפובליקת בננות. מותר ורצוי לתהות מולה על פשר ההתעלמות המרשימה שלה מאלימות ובריונות ציבורית (כשהיא מגיעה מהצד הנכון). רצוי וכדאי להבין מתי בדיוק היא החליטה שתפקיד הייעוץ המשפטי לממשלה הפך מתפקיד ממלכתי, שאמור לשמור על כלל אזרחי ישראל, למועדון הערצה לשמאל ותקיפת אזרחי ונבחרי הציבור של הימין. מותר. אפילו הכרחי".

שר המשפטים יריב לוין הגיב להודעתה של מיארה: "תגובת היועצת המשפטית מטרידה, כי היא מתעלמת מהפגיעה הממושכת בזכויות היסוד של מיליוני ישראלים, ומהאכיפה הבררנית המסוכנת שמתקיימת היום, הפרות חוק מאסיביות והסתה לאלימות מחייבות מדיניות ברורה ואחידה, נדרוש על כך תשובות ביום ראשון"

תגיות:מחאהאיתמר בן גבירגלי בהרב מיארה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה