חדשות בארץ

ישראלי נרצח בפיגוע ירי ליד קדומים

מחבל חמוש ירה לעבר ישראלי בצומת ג'ית הסמוך לקדומים ולאחר מכן ניסה להיכנס למצפה ישי שם נוטרל בידי כוח צה"ל. סריקות באזור שללו הימצאות של מחבלים נוספים

(צילום: הלל מאיר / פלאש 90)(צילום: הלל מאיר / פלאש 90)
אא

(עודכן: 19:05)

ישראלי נרצח אחר הצהריים (חמישי) בפיגוע ירי סמוך לקדומים. המחבל ניסה לבצע פיגוע ירי נוסף ביישוב סמוך, אך נוטרל בידי כוח צה"ל.

מתחקיר של האירוע, שבוצע על ידי צה"ל והשב"כ, התברר כי המחבל הגיע בנסיעה לכוון צומת ג'ית. הוא נסע מספר פעמים על הציר ועורר את חשדו של סייר ביטחון אזרחי שהיה בסמוך לחיילים. החיילים פתחו בנוהל של עצירת רכבו של המחבל לצורך בדיקה, ואז שלף המחבל אקדח וירה מטווח קצר בישראלי שעמד בצד הרכב.

החיילים השיבו באש, והמחבל נמלט רגלית לכוון מצפה ישי. כוח צה"ל רדף אחריו והצליח לנטרל אותו. ברשות המחבל נמצא גם נשק מסוג קרלו ושתי מחסניות. הוא זוהה כאחמד יאסין ג'ידאן, פעיל חמאס מהכפר קיביה שממערב לרמאללה. גורמי ביטחון העריכו כי המחבל תכנן לבצע פיגוע רחב יותר, ייתכן בתוך יישוב באזור. כמו כן נבדק אם הוא קשור לפיגוע ירי שהיה אתמול בצפון השומרון.

לאחר הפיגוע הונחו תושבי קדומים להסתגר בבתיהם, מחשש להימצאות מחבלים נוספים. בסיום הסריקות של חיילי צה"ל באזור, ולאחר שהחשש הוסר, הורשו התושבים לצאת.

ממד"א נמסר כי הם טיפלו בפצוע האנוש, בסיוע כוח רפואה של צה"ל, אך בסופו של דבר נאלצו לקבוע את מותו של הישראלי.

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, שוחח לאחר הפיגוע עם מח"ט שומרון, אל"מ שמעון סיסו, וקיבל עדכונים מגורמי הביטחון: "פיגוע הירי הזה ממחיש שארגוני הטרור מנסים אותנו שוב ושוב ושוב, גם אחרי המבצע בצפון השומרון. אזרחי ישראל וכמובן תושבי השומרון מחזקים ברגעים אלו את חיילי צהל וכוחות הביטחון, ודורשים מהממשלה לתת תשובת מחץ לטרור הזה, כמו לכל הטרור של הרשות הפלסטינית. אנחנו צריכים להבהיר להם שאנחנו לא נשברים, אנחנו כאן, לעולם לא נישבר. הממשלה חייבת לשחרר לצה"ל את הכבלים, ולתת לצה"ל לפעול בכל מרחב יהודה ושומרון בכל הכוח, כדי לגדוע את גל הטרור ולהביא ביטחון לכל מדינת ישראל".

הפיגוע בצומת ג'ית - צילום: דוברות איחוד הצלההפיגוע בצומת ג'ית - צילום: דוברות איחוד הצלה

תגיות:קדומיםפיגועי ירי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה