חדשות בארץ

חברו של דוד יצחק שנהרג בג'נין סופד: "הוא היה חוזר מהצבא – ורץ להתנדב אצל ילדים מיוחדים"

"המהות שלו היתה לתרום", אומר בכאב שוהם קנדיל, חברו של דוד יצחק הי"ד. "לא תאמין שקיימים כאלו אנשים"

  • י"ז תמוז התשפ"ג
דוד יהודה יצחק הי"ד (צילום: דובר צה"ל, באדיבות המשפחה)דוד יהודה יצחק הי"ד (צילום: דובר צה"ל, באדיבות המשפחה)
אא

שוהם קנדיל, חברו של דוד יהדה יצחק הי"ד שנהרג אתמול (רביעי) בעת יציאת כוחות צה"ל ממחנה הפליטים ג'נין, ספד לחברו בריאיון ל ב־103fm.

"דוד הוא מסוג האנשים שרק מי שמכיר אותם או יצא לו להיתקל בהם, יבין מי הוא היה", פתח קנדיל בדבריו. אני לא יודע מאיפה להתחיל, הוא היה בן אדם שמעל הראש שלו מתנוססת המילה 'נתינה'. אנחנו מכירים מכיתה א', למדנו ביחד, בתנועת נוער היינו ביחד, התנדבנו ביחד באותה מועדונית לילדים עם צרכים מיוחדים. גדלנו ביחד בבית אל, הוא שכונה מעליי".

עוד הוסיף קנדיל: "זה ישמע קצת לא הגיוני, אבל בסופ"ש, כשהוא היה חוזר מהצבא, הוא היה מספיק להתנדב אצל ילדים עם צרכים מיוחדים, לעשות טיול גלישה באמצע הלילה ביום חמישי, וגם שישי בבוקר להתנדב במגן דוד אדום. אם לא פגשת אותו, אתה לא תאמין שקיימים כאלו אנשים. כל המהות שלו הייתה לתרום. זה שהוא מת על קרבות ארץ ישראל, זה דבר שמאד מאפיין את דוד".

אתמול פורסם דף מסרים שדוד הי"ד כתב לעצמו. בראש הדף המטלטל כתב הלוחם בכתב ידו: "תהיה טוב, פשוט טוב, בלי רעש וצלצולים, בלי לבלבל את המוח, פשוט להיות טוב. לטייל זה מצוין, גם כשאתה לבד, יש לך הרבה זמן לחשוב".

(צילום: מתוך הפייסבוק של סיון רהב מאיר)(צילום: מתוך הפייסבוק של סיון רהב מאיר)

בהמשך נכתב המשפט בעל המשמעות המצמררת: "תזכור שעוד מעט אתה כבר לא פה, אז תאזור אומץ".

עוד נכתב בפתק: "אל תפסיק לחשוב על התכלית. תהיה איכותי! איכותי! אל תחפש פוזות ושטויות והנאות. תהיה טוב בכל. אל תהיה סמרטוט, תהיה עם עמוד שדרה. אל תתבייש לעשות מה שצריך כדי להשיג את המטרה, כדי להיות טוב, כדי להיטיב. שוב, בלי פוזות, בלי צלצולים, פשוט לעשות".

בתחתית הדף כתב הלוחם: "ככל שתחשוב, יותר, בכללי לחשוב על החיים, וגם לפני כל דבר שתעשה, ככה אתה תעשה טוב יותר ופחות תעשה דברים שאתה לא רוצה. כמובן שצריך גם את הרצון ברגע האמת, אבל חשיבה לפני משפיעה".

 
 
 
תגיות:ג'ניןדוד יהודה יצחק הי"ד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה