חדשות בארץ

"תהיה טוב, תזכור שעוד מעט אתה לא פה": הפתק המטלטל של הלוחם שנפל בג'נין

רב-סמל דוד יהודה יצחק הי"ד, לוחם אגוז שנפל בקרב בג'נין, הותיר אחריו פתק ובו מסרי חיזוק שכתב לעצמו: "אל תפסיק לחשוב על התכלית. תהיה איכותי! אל תחפש פוזות ושטויות והנאות"

  • ט"ז תמוז התשפ"ג
רב-סמל דוד יהודה יצחק הי"ד (צילום: דובר צה"ל, באדיבות המשפחה)רב-סמל דוד יהודה יצחק הי"ד (צילום: דובר צה"ל, באדיבות המשפחה)
אא

שעות לאחר נפילתו בג'נין של לוחם אגוז, רב-סמל דוד יהודה יצחק הי"ד, התפרסם היום (רביעי) ברשת דף שהשאיר אחריו ובו רשימה של מסרי חיזוק שכתב לעצמו.

בראש הדף המטלטל כתב הלוחם בכתב ידו: "תהיה טוב, פשוט טוב, בלי רעש וצלצולים, בלי לבלבל את המוח, פשוט להיות טוב. לטייל זה מצוין, גם כשאתה לבד, יש לך הרבה זמן לחשוב".

בהמשך נכתב המשפט בעל המשמעות המצמררת: "תזכור שעוד מעט אתה כבר לא פה, אז תאזור אומץ".

עוד נכתב בפתק: "אל תפסיק לחשוב על התכלית. תהיה איכותי! איכותי! אל תחפש פוזות ושטויות והנאות. תהיה טוב בכל. אל תהיה סמרטוט, תהיה עם עמוד שדרה. אל תתבייש לעשות מה שצריך כדי להשיג את המטרה, כדי להיות טוב, כדי להיטיב. שוב, בלי פוזות, בלי צלצולים, פשוט לעשות".

בתחתית הדף כתב הלוחם: "ככל שתחשוב, יותר, בכללי לחשוב על החיים, וגם לפני כל דבר שתעשה, ככה אתה תעשה טוב יותר ופחות תעשה דברים שאתה לא רוצה. כמובן שצריך גם את הרצון ברגע האמת, אבל חשיבה לפני משפיעה".

(מתוך הפייסבוק של סיון רהב מאיר)(מתוך הפייסבוק של סיון רהב מאיר)

הלווייתו של רב-סמל דוד יהודה יצחק הי"ד תיערך בשעה 16:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל. יצחק, בן 23 מהיישוב בית אל, נהרג הלילה בחילופי אש עם מחבלים בג'נין בעת יציאת כוחות צה"ל ממחנה הפליטים. הוא פונה לבית החולים העמק בעפולה, שם נקבע מותו.

י', חברו של יצחק, סיפר הבוקר בדמעות על חברו הטוב: "לאט לאט מבינים שזה המצב, צריך להתמודד". אמר בריאיון לכאן רשת ב'. "הייתי רוצה לספר עליו כמה דברים. הוא גידל אותי ולימד אותי. הייתה לו השקפה מדהימה, כולו לב, לוחם על, גיבור ישראל, לימד אותי שלא משנה מה – תמיד צריך לשמור על אחדות אמיתית. דיברו לפני חודש על כל הפילוג ועל השירות הצבאי, וההשקפה שלו הייתה שכולנו אחים ולא משנה מה, והוא מת כגיבור".

"צריך לשמור על ראש מלמעלה ואחדות בעזרת השם נזכה שהמוות שלו לא היה סתם", הוסיף י' בקול חנוק מבכי. "צריך להסתכל על הכאן ועכשיו על עם ישראל, זה לא שווה כלום אם אנחנו לא מאוחדים, זה מה שהוא לימד אותי, צריך להיות מאוחדים בשבילו גדלנו ביחד, בבית אל, התנדבנו ביחד, הנתינה שלו הייתה משהו יוצאת דופן, כל דבר שעשה עשה עם חיוך אמיתי, מכל הלב".

תגיות:צה"לטרורג'ניןדוד יהודה יצחק הי"ד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה