חדשות בארץ

חברו של הלוחם דוד יצחק הי"ד ספד בדמעות: "כולו לב. מת כגיבור"

י', חברו של לוחם סיירת אגוז דוד יהודה יצחק הי"ד, שנפל בקרב בג'נין, ספד לחברו הטוב: "לוחם על, גיבור ישראל, לימד אותי שתמיד צריך לשמור על אחדות אמיתית"

  • ט"ז תמוז התשפ"ג
דוד יהודה יצחק הי"ד (צילום: דובר צה"ל, באדיבות המשפחה)דוד יהודה יצחק הי"ד (צילום: דובר צה"ל, באדיבות המשפחה)
אא

רב-סמל דוד יהודה יצחק הי"ד, בן 23 מהיישוב בית אל, הוא הלוחם שנהרג הלילה (בין שלישי לרביעי) בקרבות בג'נין. יצחק נפצע באורח אנוש בחילופי אש עם מחבלים בעת יציאת כוחות צה"ל ממחנה הפליטים, הוא פונה לבית החולים העמק בעפולה, שם נקבע מותו.

י', חברו של יצחק, סיפר הבוקר בריאיון ל'רשת ב'' על חברו הטוב: "לאט לאט מבינים שזה המצב, צריך להתמודד". אמר. "הייתי רוצה לספר עליו כמה דברים. הוא גידל אותי ולימד אותי. הייתה לו השקפה מדהימה, כולו לב, לוחם על, גיבור ישראל, לימד אותי שלא משנה מה - תמיד צריך לשמור על אחדות אמתית. דיברו לפני חודש על כל הפילוג ועל השירות הצבאי, וההשקפה שלו הייתה שכולנו אחים ולא משנה מה, והוא מת כגיבור".

"צריך לשמור על ראש מלמעלה ואחדות בעזרת השם נזכה שהמוות שלו לא היה סתם", הוסיף י' בקול חנוק מבכי. "צריך להסתכל על הכאן ועכשיו על עם ישראל, זה לא שווה כלום אם אנחנו לא מאוחדים, זה מה שהוא לימד אותי, צריך להיות מאוחדים בשבילו גדלנו ביחד, בבית אל, התנדבנו ביחד, הנתינה שלו הייתה משהו יוצאת דופן, כל דבר שעשה עשה עם חיוך אמיתי, מכל הלב".

ראש המועצה המקומית בית אל, שי אלון, ספד ליצחק: "תושבי בית אל מבכים על נפילתו של דוד יהודה יצחק הי"ד במהלך פעילות מבצעית בג'נין, לוחם סיירת אגוז, בן בכור למשה ואמונה ואח לשישה אחים ואחיות. ליבנו עם אובדנה הכבד מכל של משפחתו עם היוודע הבשורה המרה. 'הרנינו גוים עמו כי דם עבדיו יקום ונקם ישיב לצריו וכיפר אדמתו עמו'".

הלווייתו של רב-סמל דוד יהודה יצחק הי"ד תיערך בשעה 16:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל.

תגיות:טרורג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה