בריאות ותזונה

מצחצחים שיניים בכל בוקר וערב? אל תשכחו את החלק הזה

צחצוח שיניים הוא ככל הנראה הפעולה הפשוטה, הנחוצה והחשובה ביותר לניקיון ולבריאות הפה. גם אם אתם מקפידים על כך מאוד, ישנו חלק אחד שאתם שוכחים לצחצח, והוא החשוב מכל. פותחים פה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מחקרים אומרים שבכל בוקר וערב עלינו לצחצח שיניים, אך גם בלי מחקרים – כולנו יודעים זאת. יחד עם זאת, ישנו איבר אחד מרכזי בתוך הפה שלא מקבל תשומת לב באופן אוטומטי, למרות פעילותו הרבה – הלשון. למרבה הפלא, צחצוח הלשון הוא לא בגדר המלצה על ידי רופאי השיניים, אלא חובה. בעצם, החיידקים שגדלים על הלשון הם אלו שיוצרים חומציות שפוגעת לכם בשיניים ויוצרת ריח רע מהפה.

בעוד ישנם אנשים שמקפידים לצחצח את הלשון מדי בוקר בגלל הריח הלא נעים, רובנו שוכחים שיש לעשות זאת גם בערב. צחצוח הלשון מדי ערב ימנע את גדילת מושבות החיידקים על הלשון, כך שאוטומטית הריח הרע בבוקר יופחת עוד לפני הצחצוח.

איך עושים זאת?

אפשר לצחצח את הלשון בעזרת מכשיר מיוחד שנועד לכך, ואפשר עם מברשת השיניים עצמה. טריק פשוט לצחצוח הלשון הוא שימוש בכף מטבח פשוטה – יש להעביר בעדינות את הכף על הלשון מהחלק האחורי שלה ועד קדמי.

חשוב מאוד לנקות היטב את מברשת השיניים אחרי כל צחצוח, ואף להשרות אחת לשבועיים את ראש המברשת במי חמצן 3% למשך כמה דקות, ולאחר מכן לשטוף היטב. את המברשת עצמה יש להחליף כל 3-4 חודשים.

תגיות:צחצוח שינייםניקיון הפה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה