חדשות בארץ

היום השני למבצע "בית וגן": מנהרת טרור מתחת למסגד זוהתה ונוטרלה

לוחמי צה"ל איתרו מנהרת טרור מתחת למסגד 'אל אנצארי' ונטרלו אותה. כן אותרו בשטח חמ"לי תצפיות, פירי מנהרות, ומטענים רבים, ונעצרו עשרות מחבלים

  • ט"ו תמוז התשפ"ג
(צילום: Nasser Ishtayeh / Flash90)(צילום: Nasser Ishtayeh / Flash90)
אא

כוחות צה"ל חשפו הבוקר (שלישי) מנהרת טרור מתחת למסגד "אל אנאצר" במחנה הפליטים ג'נין, זאת במסגרת המבצע הצבאי הנערך בעיר, שהפכה למוקד הטרור הגדול ביותר בשומרון.

הפעילות על ידי לוחמי יחידת אגוז ויהל"ם, על בסיס מידע מודיעיני מדויק של שב"כ, להחרמת אמל"ח ולנטרול הפירים במסגד 'אל אנאצר' במחנה הפליטים. לוחמי יחידת יהל"ם חקרו את תוואי המסגד באמצעות כלים טכנולוגיים מתקדמים. בפעילות השתתפו גם כלבי יחידת עוקץ, ששידרו לאחור מודיעין טקטי לכוחות המתמרנים.

בתוך כך, שר הביטחון יואב גלנט קיים בצהריים הערכת מצב עם הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, ראש השב"כ רונן בר ובכירים נוספים במערכת הביטחון. במהלך הישיבה קיבל גלנט סקירה על הפעולות בשטח, ועל השגת היעדים המבצעיים של צה"ל והשב"כ במהלך היממה האחרונה.

גלנט הדגיש את הצורך לשימור חופש הפעולה המלא של כוחות הביטחון בשטח, באמצעות סיכול תשתיות טרור, השמדת חמ"לים ודירות מסתור, ותפיסת אמצעי לחימה בדגש על מטעני חבלה.

במהלך הלילה המשיכו כוחות צה"ל לפעול במחנה הפליטים. לוחמי הימ"מ איתרו והשמידו פיר תת-קרקעי ששימש לאחסון מטענים על בסיס מידע מודיעיני של שב"כ, בלב מחנה הפליטים ג'נין. בנוסף, לוחמי מגלן איתרו והשמידו שני חמ"לי ניהול לחימה של ארגוני הטרור במרחב.

לוחמי סיירת נח"ל איתרו והשמידו מטול נפץ ומטען במרחב העיר. בנוסף, לוחמי יחידת ניצן (636) איתרו והחרימו אמצעי לחימה וציוד צבאי.

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי אמר הבוקר: "קבענו תורת קרב של פשיטה ומארב – כלומר פשיטות ללב המחנה. אין נקודה במחנה הפליטים שלא פעלנו בה. לא היו היתקלויות משמעותיות והחמושים לא בחרו לצאת ולהילחם. במקביל, כוח ימ"מ פשט ללב המחנה וביצע סיר לחץ ליעד שכלל פיר עם מטעני חבלה שפוצצנו. המחבלים שם ברחו. מצאנו גם מחרטה וחמ"לי לחימה נוספים, בהם מסכים שחוברו למצלמות רחוב. נותר לנו עוד כעשרה יעדים מסומנים שלנו במרכז המחנה, ואנו לוקחים את מגלן, דובדבן, אגוז וסיירת צנחנים שייכנסו במהלך היממה הקרובה ליעדים הללו".

עוד הוסיף הגרי כי עד כה בוצעו 20 תקיפות מהאוויר, רובם של מל"טים, ונעצרו יותר מ-120 מחבלים מבוקשים. הגרי ציין כי כל תשעת ההרוגים הפלסטינים הם מעורבים בלחימה.

תגיות:מבצע בית וגןג'נין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה