חדשות בארץ

המבצע בג'נין נמשך: תיעוד מהלחימה במחנה הפליטים

לוחם ביחידת דובדבן נפצע באורח קל מרסיסי רימון במהלך המבצע בג'נין. לאחר שקיבל טיפול רפואי, הוא חזר לשדה הקרב

(קרדיט תמונות וסרטונים: דובר צה"ל)(קרדיט תמונות וסרטונים: דובר צה"ל)
אא

(קרדיט: דובר צה"ל)

דובר צה"ל פרסם בצהריים (שני) תיעוד מתוך פעילות כוחות הביטחון בתוך מחנה הפליטים ג'נין, במסגרת מבצע "בית וגן". על פי דיווחים פלסטיניים, לפחות שמונה מחבלים חוסלו עד כה ועשרות נפצעו.

מוקדם יותר נמסר, כי בפעילות משותפת של צה"ל ושב"כ, כלי טיס של צה"ל תקפו יותר מעשר פעמים יעדי תשתית טרור וחמושים במחנה הפליטים. בנוסף, השמידו הכוחות מעבדה לייצור ולאחסון מטענים. הלוחמים הפועלים על הקרקע בתוך מחנה הפליטים עצרו עשרות מחבלים, והחרימו משגר רקטה מאולתר ואמצעי לחימה נוספים.

חילופי האש עם המחבלים בתוך מחנה הפליטים נמשכים גם בשעה זו. דובר צה"ל מסר, כי "חילופי אש מתנהלים עם חמושים סמוך למסגד במחנה הפליטים ג'נין, כלי טיס של צה"ל תקף להסרת איום, פרטים נוספים בהמשך".

רס"ם ע', לוחם ביחידת דובדבן, שהשתתף בלחימה החל משעות הבוקר המוקדמות (שני) במחנה הפליטים ג'נין עם יחידתו – נפצע באורח קל מרסיסי רימון. הוא פונה לטיפול רפואי בבית חולים.

דובר צה"ל עדכן בהמשך, כי "לאחר שקיבל את הטיפול הרפואי הנדרש, התעקש ע' לחזור מיד ליחידה להילחם ולקחת חלק במאמץ עוצבת הקומנדו לסיכול טרור במחנה הפליטים ג’נין".

(קרדיט: דובר צה''ל)(קרדיט: דובר צה''ל)
(קרדיט: דובר צה''ל)(קרדיט: דובר צה''ל)

ראש הממשלה בנימין נתניהו סיים בצהריים הערכת מצב ביטחונית טלפונית מלשכתו בירושלים. הוא קיבל דיווח על התקדמות המבצע ועל פעילות הכוחות בשטח. כמו כן, ניתנה סקירה מודיעינית ונדונו התוכניות המבצעיות להמשך. 

בשיחה השתתפו שר הביטחון יואב גלנט, השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר, ראש השב"כ רונן, ראש המל"ל צחי הנגבי, הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, ראש אמ"ן אלוף אהרון חליוה ובכירים נוספים.

בתום הערכת מצב שקיים קודם לכן עם הרמטכ"ל, סגן ראש השב"כ ובכירי מערכת הביטחון, מסר שר הביטחון יואב גלנט: "המאמץ הממוקד של מערכת הביטחון נגד מוקדי הטרור בג'נין מתקדם כמתוכנן. לכוחות בשטח יש חופש פעולה מלא לפעול, בשעות האחרונות הנחתנו מכה קשה על ארגוני הטרור בג'נין והצלחנו לרשום הישגים מבצעיים מרשימים".

"הערכה רבה למפקדי ולוחמי צה"ל ושב"כ על פעולתם הנחושה. הם יקבלו את הגיבוי המלא לעשות ככל הנדרש ולפעול על הקרקע ומהאוויר, על מנת להגן על אזרחי ישראל ולשמר את חופש הפעולה המלא בכל רחבי יהודה ושומרון. הפעולה שלנו ממוקדת נגד המחבלים ושולחיהם. אנו שומרים על דריכות וערנות גבוהה בכל הגזרות וערוכים לכל תרחיש".

(קרדיט: דובר צה''ל)(קרדיט: דובר צה''ל)
(קרדיט: דובר צה''ל)(קרדיט: דובר צה''ל)

מכת הפתיחה של המבצע, שהחל הלילה, כוונה נגד מפקדה שהיוותה חמ"ל של הפלגים במחנה הפליטים בג'נין ופעילי "גדוד ג'נין". בצה"ל אמרו כי "המפקדה שימשה בנוסף כחמ"ל תצפית, כמקום התכנסות של מחבלים חמושים לפני ואחרי פעילות טרור, כאזור התחמשות בנשקים ומטענים וכמרכז הקשר והתקשורת של הפעילים. בנוסף, המפקדה שימשה מחסה לפעילים מבוקשים על רקע ביצוע הפיגועים בחודשים האחרונים בגזרה".

דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, אמר: "יצאנו הלילה לפעילות מבצעית בשיתוף השב"כ, פשיטה מבצעית חטיבתית שממוקדת במחנה הפליטים במרחב ג'נין. התכלית היא סיכול תשתיות טרור במחנה הפליטים ג'נין, פגיעה במחבלים, מעצר מבוקשים, סיכול מפקדות וחמ״לים, מעבדות מטענים ואמל״ח. ג'נין לא תהיה עיר מקלט לטרור ומחבלים".

(קרדיט: דובר צה''ל)(קרדיט: דובר צה''ל)

תגיות:צה"לטרורג'ניןמבצע בית וגן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה