חדשות בארץ

צה"ל פתח במבצע בג'נין: "הפכה לעיר מקלט של מחבלים"

סמוך לשעה 01:10 צה"ל החל בתקיפה של מפקדה וריכוזי אמל"ח וארבעה מחבלים כבר חוסלו. כוחות קומנדו, צנחנים וגולני החלו בתפיסת מבנים מסביב למחנה הפליטים. דובר צה"ל: "זה לא מבצע נגד הרשות הפלסטינית - אלא נגד המחבלים"

  • י"ד תמוז התשפ"ג
(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)
אא

צה"ל החל לפנות בוקר (בין ראשון לשני) במבצע נרחב במחנה הפליטים ג'נין בצפון השומרון. דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, כינה את המבצע כ"פשיטה חטיבתית שממוקדת למחנה הפליטים ג'נין". לדבריו, המבצע הוא "חלק מהפעולות שביצענו ונבצע לפגיעה במוקדי הטרור במחנה הפליטים ג'נין. לא באנו לכבוש את מחנה הפליטים, וזה לא מבצע נגד הרשות הפלסטינית, אלא נגד המחבלים שממררים את חיי התושבים. גם המנגנונים הם לא יעד למבצע, ואנו משתדלים להיות מתואמים איתם". הוא הוסיף כי "כלל הכוחות מאגפים את מחנה הפליטים מכל הכיוונים".

הוא ציין כי "פגיעה במחבלים, מעצר מבוקשים והגעה למעבדות מטענים – כל אלו יפגעו בג'נין כעיר מקלט. בשנתיים האחרונות 50 פיגועים יצאו מג'נין ו-19 מחבלים ברחו לעיר להסתתר בה". המטרה של המחבלים שביצעו את הפיגועים היא להסתתר שם, כדי שצה"ל לא ישים את ידו עליהם. דובר צה"ל הסביר כי "מהלך הפתיחה החל ב-1:10 בתקיפת חמ"ל אחוד לפלגי הטרור עם מחבלים, שהיה בלב מחנה הפליטים מסביב למתחמי אונר"א – מרכז חלוקת מזון, ביה"ס ומרפאה. לאחר מכן, תקפנו עם מספר כטמ"מים מחבלים ומכולת מטענים. זה יצר הפתעה בשטח כי האויב חשב שלא נדע על מיקום ריכוזי האמל"ח. זה גרם לנו לשמור על ביטחון כוחותינו ולהקטין את החיכוך. כעת, כוחות חטיבת הקומנדו, צנחנים וגולני נעים בשטח ותופסים מבנים מסביב למחנה הפליטים. במבנים הוסתרו מטעני חבלה כמארב לכוחות, אך הם לא הופעלו בגלל מהלך הפתיחה שבלבל את המחבלים".

לגבי עיתוי המבצע אמר כי מדובר ב"רצף פעולות שיהיו בכל צפון השומרון לפי שני קריטריונים מרכזיים: מודיעין ועיתוי מבצעי. המערכה נגד הטרור לא תיפתר במהלך מבצעי אחד. נידרש לנחישות, יוזמה ולכלל ההפעלה של הכוחות. נדרש לגלות אחריות וזהירות. אין טנקים ונגמ"שים במבצע".

המבצע החל עם תקיפות אוויריות, אך צה"ל נכנס במקביל גם קרקעית. "נפגע במחבלים ולא באזרחים", אמר גורם צבאי לאתר YNET. "מטרת הפעולה היא לסיים את תפקידה של ג'נין כעיר מקלט של הטרור". גורמי ביטחון ישראליים מסרו כי לפחות ארבעה מחבלים חוסלו בתקיפות.

בהודעה המשותפת של צה"ל ושב"כ נכתב כי הותקפה מפקדה המהווה את החמ"ל האחוד של הפלגים במחנה הפליטים בג'נין ופעילי "גדוד ג'נין". המפקדה שימשה מחסה לפעילים מבוקשים על רקע ביצוע הפיגועים בחודשים האחרונים בגזרה. היא פעלה ליד מרפאה ושני בתי ספר.

שר הביטחון יואב גלנט צייץ בטוויטר: "הכוחות פועלים בריכוז מאמץ נגד מוקדי הטרור בג'נין. נגד הטרור ננקוט בגישה התקפית ויוזמת - כל מי שיפגע באזרחי ישראל ישלם מחיר כבד". הוא הוסיף: "אנו עוקבים מקרוב אחר התנהגות אויבינו, מערכת הביטחון ערוכה לכל תרחיש. מחזק את צה"ל ושב"כ בפעילותם הנחושה. נרדוף ונשיג את אויבינו".

תגיות:מבצעצה"לג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה