חדשות בארץ

"תקלה חמורה, פיגוע": פרקליט המדינה לשעבר נגד שופטי נתניהו

משה לדור, פרקליט המדינה לשעבר, מתח ביקורת חריפה על השופטים במשפט נתניהו, בעקבות המלצתם לתביעה לסגת בה מסעיף השוחד בתיק 4000: "תקלה חמורה, אולי החמורה ביותר שפגשתי בבית המשפט"

לדור (צילום: פלאש 90)לדור (צילום: פלאש 90)
אא

פרקליט המדינה לשעבר, משה לדור, תקף הערב (שבת) בחריפות את השופטים במשפט נתניהו, וזאת בעקבות המלצתם לפרקליטות לחזור בה מעבירת השוחד המיוחסת לראש הממשלה בתיק 4000.

בריאיון לתוכנית "פגוש את העיתונות" בחדשות 12, הגדיר לדור את שיחתם של השופטים עם נציגי התביעה וההגנה כ"תקלה חמורה, אולי החמורה ביותר שפגשתי בבית המשפט. שלושה שופטים שדנים בתיק הכי חשוב שנוהל אי פעם במדינה, שטובי המומחים, ותיקי המערכת בראשות היועץ הממשלתי לממשלה, כל בכירי המערכת בפרקליטות ובייעוץ, ובכירי החוקרים, יושבים שלוש שנים כדי לגבש תיק מקל לרבות בתחום השוחד. הם מגבשים את התיק הזה ואז זה מגיע לבית המשפט. השופטים עדיין לא שמעו חלק מהעדים. השופטים לא יכולים לגבש איזושהי הערכה או המלצה – הם לא שמעו שום טיעון ולא ביקשו תגובה".

לדור הוסיף כי השופטים "בשום פנים ואופן לא מסירים את החשש שהם לא רוצים להגיע לשלב הכרעת הדין". בתשובה לשאלה האם הוא סבור שהשופטים מפחדים, ענה לדור : "אני לא מייחס להם שום דבר, אבל כן אפשר לומר שהם לא חשבו על האופן שבו הדברים יכולים להצטייר בציבור – שהם חוששים לכתוב הכרעת דין מכמה סיבות".

מוקדם יותר, במהלך אירוע בבאר שבע, תקף לדור את הרכב השופטים ביתר חריפות: "מדובר בתקלה חסרת תקדים שאירעה בבית המשפט. זה ממש פיגוע".

על פי הדיווח ב-ynet, לדור הוסיף: "מה חשבו לעצמם השופטים? הם אומרים שמדובר היה בדיון סגור, כאילו שזה לא יגיע דקות אחר כך לנתניהו ולכל סביבתו שראו בזה פנינה. זו הייתה עבורם הזדמנות יוצאת מן הכלל להגיד שהנה התיק התרסק. זה היה ממש פיגוע, ככה לא מנהלים תיק, בטח בפרשה מהסוג הזה שכל המדינה עוסקת בה. השופטים לא גילו את הצניעות המתאימה והמתבקשת, ונתנו – ציבורית – סוג של פסק דין שמחייב אותם לפעול בהתאם".

עורך הדין ז'ק חן, סנגורו של שאול אלוביץ', אחד הנאשמים בתיק 4000, הגיב בחריפות על דבריו של פרקלט המדינה לשעבר: "לדור, שכבר שנים ארוכות אינו נושא בתפקיד, מדבר בלשון 'אנחנו'. מי זה אנחנו, מה הוא יודע, מכיר ומבין? דבריו והמתקפה הפרועה על בית המשפט מבישים. והבורות, רבותיי, הבורות – פרשת התביעה בתיק 4000 כמעט הסתיימה לחלוטין. זאת לאחר שהעידו מרבית העדים וכל העדים המהותיים, ביניהם עדי המדינה. כך לדברי התביעה עצמה. נותרו עדים שוליים שיעידו על וריאציות באותו נושא".

"פשוט דמגוגיה של עוד אחד שנכנס להיסטריה מכך שעולם השקר והנדסת התודעה, פרי של עבודה של שנים ארוכות, מתנפץ אל מול עיניו", הוסיף חן ותקף. "והעם רואה ושומע את הקולות. בושה".

כזכור, הרכב השופטים אישר שלשום באופן רשמי את הדיווחים לפיהם המליץ לפרקליטות למשוך את סעיף השוחד המיוחס לראש הממשלה בתיק 4000. שלושת השופטים – רבקה פרידמן-פלדמן, משה בר עם ועודד שחם – פרסמו את תמצית השיחה שקיימו עם נציגי התביעה והההגנה. מהתמצית עולה, כי במהלך הפגישה נמסרה לצדדים עמדת השופטים לפיה "קיימים קשיים בביסוס עבירת השוחד. על רקע קשיים אלה, הוצע כי המדינה תשקול לחזור בה מעבירת השוחד באישום זה".

השופטים הדגישו כי "עניין זה היה הסיבה היחידה לזימון הצדדים לישיבה. בישיבה הוטעם כי הדברים נאמרים בזהירות המתחייבת". הם ציינו, כי קיום הישיבה הסגורה בלשכתה של פרידמן-פלדמן נבע מ"רגישותו של העניין": "איש מן הנוכחים לא הביע הסתייגות כלשהי מקיום הישיבה בדרך זו ואיש לא ביקש רישום פרוטוקול".

עוד צוין, כי "ב"כ המדינה מסרה את עמדתה כי המדינה רואה את הדברים באופן שונה; כי תעביר את הדברים לממונים עליה; כי בשלב זה הוצגה לבית המשפט תמונה חלקית בלבד; וכי צפוי כי בפרשת ההגנה יוצגו עניינים נוספים".

לסיום כתבו השופטים: "אגב דברים אלה ובשוליהם, התקיים שיג ושיח קצר עם באי כוח הצדדים. בסופו צוין הצורך בסיום המשפט (לטובת העניין והמדינה)". הם הדגישו כי "הדברים נאמרו ללא קשר לאופן סיום המשפט וללא קשר לתוצאת המשפט".

תגיות:תיק 4000משה לדורמשפט נתניהובנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה