חדשות בעולם

ביידן שוב מעורר מבוכה: זה מה שאמר על המלחמה באוקראינה

התבטאויותיו המביכות של נשיא ארצות הברית כבר לא מצחיקות: האם ביידן כשיר לתפקידו כנשיא המעצמה הגדולה בעולם?

  • י' תמוז התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן עורר שוב מבוכה בקרב רבים מבכירי הממשל ועיתונאים, ובימים האחרונים טעה פעמיים. באחת הפעמים התבטא בצורה מוזרה על המלחמה באוקראינה, ובפעם נוספת התבלבל בין ראש ממשלת הודו לראש ממשלת סין.

ביום שלישי בערב, במהלך ערב התרמה לקמפיין הבחירות שלו לנשיאות 2024, אמר ביידן לנוכחים כי "בטח ראיתם את החבר הטוב ביותר החדש שלי, ראש הממשלה של מדינה קטנה שהיא עכשיו הגדולה בעולם, סין. אני מתכוון, תסלחו לי, הודו. הודו לא מחפשת בת ברית קבועה, אבל הם כן מחפשים להסתייג מכמה כאלו באזור".

רבים מהנוכחים באירוע התקשו להסתיר את חיוכם, לנוכח טעותו המביכה של ביידן.

לאחר 24 שעות שוב טעה הנשיא בלשונו. היה זה כאשר נשאל על ידי עיתונאים האם לדעתו פוטין נחלש כתוצאה מהמרד שיזם נגדו ראש כוח "וגנר" יבגני פריגוז'ין בסוף השבוע האחרון, למרות שבסופו של דבר החליט פריגוז'ין לחזור בו מהמרד.

"קשה לדעת באמת, אבל ברור שהוא מפסיד במלחמה בעיראק. הוא מפסיד במלחמה בבית, והוא הפך לקצת דחוי ומאוס ברחבי העולם. וזה לא רק נאט"ו, זה לא רק האיחוד האירופי. זה יפן , זה 40 מדינות", אמר ביידן, כשהוא טועה ומחליף בין עיראק לאוקראינה.

אלו אינן הטעויות היחידות של ביידן, כאשר בחודשים האחרונים התבלבל הנשיא מספר פעמים. באחת מהן ביקש להזמין לבמה את הסנטורית ג'קי ולורסקי על מנת להודות לה על ארגון הוועידה, אלא שהנשיא שכח כי הוא עצמו הספיד במילים חמות את ולורסקי שמתה בתאונת דרכים חודש לפני כן. באירוע מתוקשר נוסף, תועד ביידן כשהוא מסיים את נאומו במילות ההמנון הבריטי: "אלוקים נצור את המלכה".

 
 
 
 
 
תגיות:ג'ו ביידןנשיא ארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה