חדשות בעולם

הקומיקאית שעוררה סערה: "אף אחד לא מת בשואה"

דווקא רוזאן בר, קומיקאית יהודיה, טענה כי "שישה מיליון יהודים צריכים למות כי הם הגורם לכל הבעיות בעולם, אבל זה מעולם לא קרה". מאוחר יותר בנה הכחיש: "היא הייתה צינית". את הליגה להשמצה זה דווקא לא הצחיק

  • י' תמוז התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הקומיקאית רוזאן בר היא יהודיה, אבל מפעם לפעם, היא מעוררת פרובוקציות בשל חוסר הרגישות שלה. לאחרונה היא התארחה בפודקאסט הקומי This Past Weekend, שם התבטאה גם בנוגע לשואה וטענה כי "אף אחד לא מת שם". דבריה מעוררים ביממה האחרונה סערה בארצות הברית.

הקומיקאית בת ה-70 דיברה על צנזורה ברשתות החברתיות. היא אמרה כי "אף אחד לא ורצה לשמוע את האמת, אחרת תמצא את עצמך ביוטיוב, פייסבוק, טוויטר וכל האחרים. יש דבר כזה שנקרא אמת ויש עובדות, ואנחנו חייבים לדבוק בהן. מה למשל? אף אחד לא מת בשואה. זו האמת. כן. שישה מיליון יהודים צריכים למות כי הם הגורם לכל הבעיות בעולם, אבל זה מעולם לא קרה". לאחר מספר דקות היא הואשמה ברשתות בהכחשת השואה.

בנה, ג'ייק פנטלנד, הגיב ואמר לתקשורת כי הדברים יצאו מהקשרם: "אנחנו נבוכים שאנשים טיפשים כדי לא לזהות שרוזאן הייתה צינית. גם תיאו, מגיש הפודקאסט, יצא להגנתה ואמר: 'מדובר בסרקזם. זה קטע קצר שנלקח מתוך דיבור סרקסטי ארוך שהיה לנו במהלך השיחה. האם אנחנו לא מסוגלים לזהות סרקזם יותר?'".

ג'ונתן גרינבלט, מנכ"ל הליגה נגד השמצה, לא ממש מתחבר לטענה שלו. גרינבלט צייץ בטוויטר: "סרקזם או לא, ההערות של רוזאן בר על יהודים והשואה חסרות אחריות וראויות לגינוי. זה לא מצחיק. שתיאו פון יתבייש על כך שלא עצר את הדיון ובמקום זה צלל לתיאוריות קונספירציה על יהודים והוליווד".

תגיות:השואההקומיקאית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה