חדשות בריאות

בהחלטת ועדת הבריאות: הוקפאה ההתייקרות במחירי תרופות המרשם

התשלום שמשלמים המבוטחים בקופות החולים בעת רכישת תרופות מרשם אמור היה להתייקר בחמישה אחוזים. מחיר ההשתתפות יישאר על כנו עד סוף השנה הנוכחית

אא

ועדת הבריאות של הכנסת קיימה היום (רביעי) דיון דחוף, בסיומו אישרה צו המקפיא לתקופה של חצי שנה את גובה תשלומי ההשתתפות העצמית למבוטחים הרוכשים תרופות מרשם.

העלאת מחיר ההשתתפות העצמית של מבוטחי קופות החולים, בשיעור של 5 אחוזים, צפויה הייתה להיכנס לתוקף ב-1 ביולי. זאת, בעקבות עליית מחירי שער היורו מתחילת 2023, המשפיע על קביעת התשלום, ובהתאם לצו פיקוח מחירי מצרכים ושירותים. העלייה הייתה אמורה לחול על כמחצית מתרופות המרשם.

שרי האוצר והבריאות ניסו בימים האחרונים למצוא פתרון שימנע את התייקרות ההשתתפות העצמית. לאחר שהסכם זה הושג, על פי החוק נדרש אישורה של ועדת הבריאות.

יו"ר הוועדה, אוריאל בוסו, אמר לאחר אישור צו ההקפאה: "עוד ועוד אזרחים נאלצים לוותר על תרופות וטיפולים רפואיים כי ידם אינה משגת. אני מודה לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' ולשר הבריאות משה ארבל על קידום הצו לקראת אישורו, תוך הפגנת רגישות ונכונות למען המטרה הנעלה".

בעמותת "בריאות שווה לכל" בירכו על החלטת הוועדה וקראו למדינה לקדם פתרון מערכתי, כדי לסייע לכחצי מיליון ישראלים שנאלצים לוותר על תרופות בגלל קושי כלכלי. כך על פי הנתונים שפרסם לאחרונה המכון הלאומי לחקר מדיניות הבריאות.

תגיות:תרופותועדת הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה