חדשות בעולם

משטרת הולנד עצרה את "ראש החמאס" במדינה: גייס כספים לארגון הטרור במסווה של "צדקה"

אמין אבו ראשיד, שפעל בעבר לארגון הפלגות לחופי עזה ופעולות אנטי ישראליות בצפון אירופה, נעצר יחד עם בתו. התביעה ההולנדית מייחסת לו גיוס של 5.5 מיליון דולר עבור ארגון החמאס

(אילוסטרציה: shutterstock)(אילוסטרציה: shutterstock)
אא

התביעה הפדרלית בהולנד הודיעה היום (רביעי) כי המשטרה המקומית עצרה לפני מספר ימים, לבקשתה, את אמין אבו-ראשיד, בן 56, המוגדר כ"ראש החמאס" במדינה. יחד עימו נעצרה בתו בת ה-26. ברשותם נתפסו כ-750 אלף יורו במזומן.

החשד המיוחס לשניים הוא גיוס כספים לארגון הטרור, במסווה של הפעלת קרנות צדקה הומניטריים. על פי התקשורת ההולנדית, אבו-ראשיד העביר בשנים האחרונות לידי החמאס כ-5.5 מיליוני דולרים. גיוס כספים עבור ארגון טרור נחשב בהולנד לעבירה.

המשטרה ההולנדית פשטה על ביתו של החשוד בעיירה ליישנדאם ועל משרדו בעיר רוטרדם, בתום חקירה סמויה שהתנהלה בשיתוף הביון ההולנדי.

אבו ראשיד פעל בעבר לארגון הפלגות לחופי עזה, שסוכלו על ידי ישראל, וארגן כנסים במדינות צפון אירופה לתמיכה בפלסטינים ונגד מדינת ישראל. כן גייס תמיכה של חברי פרלמנט הולנדיים לפעולות דיפלומטיות למען הפלסטינים.

גורמי הביטחון בישראל העבירו לפני שנים רבות מידע על פעילותו של אבו ראשיד באירופה. המעקב אחריו החל כבר ב-2011, כשהשתתף באחת ההפלגות לעזה.

ארגון "עד כאן" עקב גם הוא אחר פעיל החמאס, ופרסם בעבר תחקיר אודות פעולותיו. החומר שנאסף בתחקיר הועבר לידי הרשויות ההולנדיות.

מנכ"ל ארגון "עד כאן", גלעד אך, מסר בתגובה למעצרו של אבו-ראשיד: "אנחנו מברכים את הרשויות בהולנד שלא נבהלו מהכיסוי העמוק של ה'יומנרייט', ארגון זכויות אדם בפלסטין, שבו השתמש אבו ראשיד, והבינו כי אמין אבו ראשיד הוא מנהל של רשת חמאס בהולנד. אבו ראשיד מעביר תקציבים לחמאס, מקבל מהם הדרכה, לוקח כנסיות והופך אותם למסגדים, ובעיקר פועל לפגיעה בישראל וביהודים בזירה הבינלאומית. אנחנו קוראים מכאן לרשויות האכיפה והביון במדינות השונות, כמו בלונדון ובארה"ב, לפעול נגד ארגוני הטרור והארגונים האנטישמיים שפועלים בכיסוי של זכויות אדם, לעצור את הרשת הזאת ולהביא להרתעה נגד ארגוני הטרור גם בזירה הבינלאומית".

תגיות:חמאסהולנדטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה