בין אדם לחברו

5 סיבות להיות בשקט: חוקרים מגלים מדוע כדאי לדבר פחות ולשתוק יותר

בעולם שמעריך כל כך דיבורים ומילים, חבורת חוקרים החליטה לחקור את כוחו של השקט. התוצאות המפתיעות מחזקות את מה שכולנו יודעים ומכירים מפרקי אבות: "לֹא מָצָאתִי לַגּוּף טוֹב אֶלָּא שְׁתִיקָה". אף מילה

(איור: shutterstock)(איור: shutterstock)
אא

אנחנו בעולם של מילים. מדברים, מדברים, כותבים וקוראים. בכל מדיה אפשרית ובכל צורה – המילים הן התקשורת בין בני האדם, ולפעמים נדמה כי כולנו פשוט לא שותקים לרגע. מה יקרה אם ננקוט בגישה הפוכה? שאלה זו סקרנה חוקרים רבים שהחליטו לחקור את כוחה של השתיקה, ואלו המסקנות המפתיעות:

1. אדם שותק מושך תשומת לב – רוצה שישימו לב אליך? פשוט תשתוק. בזמן שכולם מדברים, דווקא האדם השותק הוא זה שימשוך אליו את תשומת הלב. מוח המאזין מקבל מסר שמצביע על כך שיש מולו משהו שונה. מבין כל המלל הוא מזהה שקט, ולשם מופנית תשומת לבו. זאת הסיבה לכך שנואמים רבים מכניסים הפוגות של שתיקה בין חלקי המלל.

2. שתיקה מאפשרת לך להפוך לאדם מקשיב – אנשים שמתרגלים שתיקה, הופכים למקשיבים טובים יותר. מי ששותק, פשוט מבין שלא כל דבר צריך להגיד. באופן טבעי, אדם שותק מתרגל את יכולת ההקשבה שלו, והופך לאדם אמפתי, שאנשים אחרים רוצים בקרבתו.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

3. השתיקה מאפשרת התבוננות ושלווה פנימית – העולם מלא בהסחות דעת. רעשים, דיבורים, צפצופי מכשירים – אין רגע של שקט. אדם שיודע לייצר לעצמו הפוגה, ולוקח לעצמו פסק זמן נטול הסחות הדעת על מנת לשתוק – יכול להגיע בקלות לרוגע ולשלווה. השתיקה מאפשרת חיבור והקשבה לרצון פנימי ש"נבלע" לפעמים ברעש הכללי.

4. שתיקה מביאה לשיפר הסבלנות. סבלנות לא קונים בחנות? נכון. סבלנות נקנית בתרגול מתמשך. אדם ששותק מבחירה ולומד לא להגיב בצורה אימפולסיבית על כל הערה או דיבור שנזרקים אליו – מתרגל סבלנות על בסיס יום יומי.

5. השתיקה מעודדת השראה. גם האדם הפעיל והדברן ביותר צריך מרחב של שקט וריכוז על מנת לייצר רעיונות חדשים. אדם שלוקח לעצמו הפוגות של שתיקה מעניק למוחו את המנוחה הנדרשת על מנת לקבל השראה ליצירה.

תגיות:שתיקהשקט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה