חדשות מדע וטכנולוגיה

הניסוי הצליח: עגלת קניות עם חיישן - זיהתה בעיות לב אצל לקוחות הסופרמרקט

ניסוי פורץ דרך בארה"ב: עגלת קניות עם חיישן מיוחד הצליחה לזהות בעיות לב אצל הלקוחות שנשאו אותה. מה הצעד הבא?

אא

ניסוי פורץ דרך בליברפול שבבריטניה: חוקרים שפיתחו חיישן מצוקה שיכול להתריע בזמן אמת על בעיות של קצב לב שעלולות להוביל לשבץ - התקינו את החיישנים בעגלות סופרמרקט גדול, וביקשו מהסופר לעניין את קהל לקוחותיו במוצר החדשני. 

החיישנים הוצבו על הידיות שבהן דחפו הקונים את העגלות, ולמעשה הם כוונו מראש לזהות מצב של בעיות לב שעלולות להגביר את הסיכון ללקות בשבץ. 

הפרויקט נמשך כחודשיים, ולקחו בו חלק 2000 מלקוחות הסופר שהסכימו להשתתף ב'ניסוי' המרתק. כעת, בתום חודשיים, הותר לפרסום כי חיישני העגלות הצליחו לזכות 39 אנשים שסבלו מפרפור פרוזדורים חריג בלב (ר"ת באנגלית AF) וכולם אף הופנו לייעוץ אצל קרדיולוג. 

"החיישן הזהיר אותי שיש לי מצב לב לא מאובחן", סיפר אחד הלקוחות בסופר, שהצליח להגיע ממש בזמן אל הרופא. החוקר הראשי שמוביל את המחקר, פרופ' איאן ג'ונס מאוניברסיטת ליברפול, אמר כי "המחקר הזה מראה את הפוטנציאל הגדול של ביצוע בדיקות בריאות להמונים, מבלי לשבש את שגרת יומם. כמעט שני שלישים מהקונים שאליהם פנינו, שמחו להשתמש בעגלה, והרוב המכריע של אלה שסירבו, סירבו בגלל שמיהרו ולא בגלל שחשבו שהמעקב שלנו לא יעיל. זה מראה שהקונספט מקובל על רוב האנשים, ושווה לבדוק את התוצאות במחקר גדול יותר".

מה הלאה? ממצאי הניסוי המרתק הוצגו לאחרונה בכנס של האיגוד האירופאי לקרדיולוגיה, שהתקיים בעיר אדינבורו. לאחר הצגת התוצאות המרנינות, המחקר קיבל מימון נרחב יותר מחברה מקומית בשם 'בריסטול מאיירס סווייב', שמייצרת טיפולים ותרופות לבעיית ה-AF.

מתוך 2,000 נסיינים, החוקרים מצאו גם 59 אנשים שהחיישנים אבחנו אותם כלא סובלים מבעיית פרפור פרוזדורים ועוד 46 צפצופים - היו קריאות לא ברורות של החיישנים. במקרים שבהם זוהה דופק לא סדיר, החוקר בדק את הדופק של האדם באופן ידני, ומתוך הבדיקות הללו - 10 בני אדם נמצאו עם AF.

תגיות:קניותבעיותלבזיהויסופרחיישןפורץ דרך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה