חדשות בארץ

צה"ל: עלייה משמעותית באירועי הטרור בצירי יו"ש

בציר 60 נרשמה העלייה המשמעותית ביותר: 48 אירועי טרור מאז תחילת השנה, לעומת שלושה בלבד בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. הרמטכ"ל ושר הביטחון הורו לתגבר את הכוחות

(צילום: Nasser Ishtayeh / Flash90)(צילום: Nasser Ishtayeh / Flash90)
אא

בדיון שהתקיים היום (שלישי) בוועדת המשנה של ועדת החוץ והביטחון, דיווחו נציגי צה"ל על עלייה משמעותית באירועי הטרור בצירי התנועה באיו"ש, מאז תחילת השנה הנוכחית ובהשוואה לתקופה המקבילה בשנת 2022.

סא"ל אליצור טרבלסי, קצין ההגנה המרחבית של פיקוד המרכז, מסר כי ברבעון הראשון של שנת 2022 נרשמו 22 אירועי טרור בצירי התנועה (ציר 443,90,60 ו-5),לעומת עשרות במחצית השנה הנוכחית.

לדוגמא, בציר 60 אירעו בשנת 2022 רק שלושה אירועי טרור ברבעון הראשון, לעומת 48 אירועים ברבעון הראשון של 2023. במחצית הראשונה של השנה הקודמת נרשמו 53 אירועים לעומת 167 מאז תחילת השנה הנוכחית.

מאז תחילת השנה הנוכחית 59 אירועי טרור כוונו לעבר אזרחים ועוד 108 לעבר כוחות צה"ל.

נציג צה"ל פירט גם את אירועי הטרור על פי אופי הפעילות של המחבלים הפלסטינים: 1,628 אירועי טרור עממי, 1,369 זריקות אבנים, 174 אירועי בקבוקי תבערה, ו-85 אירועי מטענים.

לדברי סא"ל טרבלסי ישנה עלייה גם בפשיעה הלאומנית: 157 אירועי חיכוך, 25 אירועי פשיעה חקלאית ועוד. "מדובר באירועים לא פשוטים שמשפיעים על כל מה שקורה בגזרה".

אל"מ ישראל שומר, ראש מחלקת מבצעים בצה"ל, עדכן את חברי הוועדה לגבי המצב המבצעי וסדר הכוחות ביהודה ושומרון: "אנחנו בימים מורכבים ואנחנו שולחים את התנחומים גם למשפחות הנרצחים. צה"ל נמצא ביהודה ושומרון עם סדר כוח משמעותי . גם הרמטכ"ל ושר הביטחון הורו לתגבר ולשים יכולות וסדר כוחות משמעותי על מנת להגן ולהשליט סדר ולהחזיר עד כמה שניתן את החיים למסלולם התקין".

שומר הוסיף כי "המצב הוא רחוק מאידיאלי, צה"ל ממשיך בתגבור כוחות עוד מתחילת השנה ובימים האחרונים תגבר כוחות נוספים וגם עצר את האימונים בחלק מהמקומות. המפקדים נמצאים קדימה, וכולם עושים לילות כימים במרחב יהודה ושומרון. ההגנה היא אינה רק על הצירים, אלא גם במקומות שבהם אנחנו מזהים את קיני הטרור. הפעולה איננה פעולה של ארגון אחד של צה"ל אלא רב-ארגונית עם שירותי הביטחון ועוד. אנחנו עוסקים בכך בצורה מסונכרנת ורב-ארגונית, ואנחנו יכולים לעבודה הרבה הזאת".

תגיות:צה"לטרוריו"ש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה