חדשות כלכלה

במטרה להוריד את מחירי הדיור: השרים אישרו שורת הטבות לזכאים ולרשויות

קבינט הדיור קבע יעד של 90 אלף יחידות דיור לשיווק, ויעד של 125 אלף יחידות דיור לתכנון. זכאים לדיור ייהנו מתוספת של עד 50 אלף שקלים. מענקים נוספים יינתנו ביישובים שונים

אילוסטרציה (צילום: דוד כהן / פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: דוד כהן / פלאש 90)
אא

קבינט הדיור התכנס היום (שלישי), בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, ודן במצב הנוכחי בשוק הדיור, וכל זאת ברקע עליית הריבית במשק.

בישיבה הוחלט על קביעת יעדי המדיניות בשוק הדיור. השרים קבעו יעד של 90 אלף יחידות דיור לשיווק, יעד של 125 אלף יחידות דיור לתכנון, ויעד ביצוע של למעלה מ-61 אלף עסקאות שיווק יחידות דיור על ידי רשות מקרקעי ישראל ומשרד השיכון.

כמו כן, אישר הקבינט את הרחבת המענקים והסבסוד של עלויות הפיתוח, במסלולי שיווק של מחיר מטרה, כל זאת למען המשך שיווק דירות בהישג יד לכלל אזרחי ישראל.

על פי ההחלטה, יוגדל המענק לרוכשים ב-10 אלפים שקלים, והוא יעמוד על 50 אלף שקלים. כמו כן, תינתן תוספת סבסוד בסך 35 אלף שקלים ביישובים העומדים בתנאי המענק.

לצד זאת, אישר הקבינט הרחבה של פעילות ההגרלות לזכאים, גם לדירות יד שנייה במחיר נמוך מ-600 אלף שקלים, כך שזכאים יוכלו ליהנות ממענק בגובה 50 אלף שקלים לרכישת דירה זולה.

נתניהו ביקש מהשרים להמשיך בפעילות הסרת החסמים, ובדגש על חסמי תשתיות: "הורדת מחירי הדיור היא יעד מרכזי במלחמה שלנו ביוקר המחיה. אחת המשימות היא לשחרר עשרות אלפי יחידות דיור ברשויות המקומיות, שכבר עברו את תהליך התכנון. ראשי העיר אומרים שהם יאשרו את בנייתן רק כשיהיה בידם מימון לתשתיות כמו ביוב, חשמל ומים. במשרד האוצר אומרים שיאשרו תשתיות רק לאחר שתחל הבנייה".

"לבקשתי, שר האוצר אמר שהוא מוכן להקדים את המימון של התשתיות לראשי ערים, דבר שישחרר מספר גדול של יחידות דיור לשוק. כמו כן הנחיתי להביא לישיבה הבאה יעדי עסקאות והתחלת בנייה לשנת 2024".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר בדיון שמשרדו פועל לקדם תהליכים כדי להגדיל את ההיצע, להנגיש ולהוריד את מחירי הדיור: "ההחלטות שקיבלנו היום מצטרפות לשורת רפורמות דרמטיות שהעברנו במסגרת חוק ההסדרים, ובכלל זה קרן המרצת הדיור (קרן הארנונה) ולתקציבים גדולים מאוד לפיתוח ולתשתיות תומכות דיור. כדי לפתור את מצוקת הדיור נדרש שיתוף פעולה של כלל משרדי הממשלה ומכאן חשיבותו של קבינט הדיור".

תגיות:מחירי הדיורקבינט הדיור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה