חדשות בעולם

התבטאות מפתיעה של הנסיכה הסעודית: "מעוניינים שישראל תשגשג"

שגרירת סעודיה בארה"ב, רימא בינת בנדר אל סעוד, אמרה כי מדינתה מעוניינת בהסכם אינטגרציה עם ישראל: "רוצים כלכלת ים סוף משגשגת"

  • ח' תמוז התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הנסיכה הסעודית הנסיכה רימא בינת בנדר אל סעוד, שגרירת סעודיה בארצות הברית, התייחסה אתמול (שני) להסכם נורמליזציה אפשרי עם ישראל.

את הדברים אמרה הנסיכה באירוע של מכון מחקר מקומי. "אנחנו רוצים לראות ישראל משגשגת", אמרה הנסיכה, "חזון 2030 מדבר על מזרח תיכון מאוחד, משולב, משגשג ובפעם האחרונה שבדקתי - ישראל הייתה שם. אנחנו רוצים כלכלת ים סוף משגשגת".

לדברי הנסיכה, המטרה של הממלכה הסעודית אינה "נורמליזציה" עם ישראל, אלא דווקא "אינטגרציה": "נורמליזציה זה שאתה יושב שם, ואני יושבת כאן, ואנחנו מתקיימים ביחד, אבל בנפרד. אינטגרציה פירושה שהאנשים שלנו משתפים פעולה, העסקים שלנו משתפים פעולה והנוער שלנו משגשג. אנחנו מדברים על מזרח תיכון משולב, מאוחד כמו גוש אירופה, שבו לכולנו יש זכויות ריבוניות ומדינות ריבוניות, אבל יש לנו אינטרס משותף".

עם זאת, הנסיכה הדגישה כי מדיניותה של ישראל כלפי הפלסטינים מקשה מאוד על המאמצים להגיע לשלום: "הגישה הנוכחית של ממשלת ישראל בגדה המערבית היא כל-כך נוראית", אמרה.

הנסיכה הוסיפה כי היא מרגישה מחוייבות אישית להגיע להסכם עם ישראל: "שום דבר לא יסב לי יותר הנאה מאשר להיות הדיפלומטית הראשונה של סעודיה בארצות הברית ולראות פתרון למשבר הפלסטיני-ישראלי.

עוד התייחסה הנסיכה לכך שהחומות בין ישראל לסעודיה הינן פסיכולוגיות ורגשיות, וקשה להתגבר עליהן: "אני חושבת שהקונפליקט נמשך כל כך הרבה זמן, שהחומות האלה נבנו פסיכולוגית ורגשית ככה שקשה מאוד להתגבר עליהן. תקראו לי נאיבית, אבל אני חושבת שהגיע הזמן שלאנשים יהיו אמונה ותקווה באנושות ויטפלו בקונפליקט ברוח הזו. כל פתרון לסכסוך צריך לבוא עם שלום שוויוני וחיים בכבוד עבור שני הצדדים. אני לא חושב שיש איזו אמא ישראלית שמתעוררת כל בוקר וחוגגת על כך שרקטות מגיעות. אני לא חושב שיש אמא פלסטינית אחת שחוגגת שבנה או בתה איבדו את חייהם בגלל הסכסוך הזה. עבר זמן רב מדי".

דובר מחלקת המדינה, מתיו מילר, התייחס לדברי הנסיכה ואמר בתדרוך היומי שלו כי "נורמליזציה של היחסים בין ישראל לשכנותיה באזור ממשיכה להיות יעד עבור ארצות הברית. עם זאת, אנו מבינים את המכשולים הרבים, את הקשיים הרבים, בוודאי ביחס לסעודיה. אבל זה דבר חשוב ונמשיך לעבוד עליו. מזכיר המדינה בלינקן העלה זאת בשיחותיו כשהיה בסעודיה, ושוחח לאחר מכן עם ראש הממשלה נתניהו על כך".

תגיות:כלכלהסעודיהישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה