חדשות בארץ

אחרי ירי הרקטות: בצה"ל ממתינים לאירוע "שובר שוויון" כדי לצאת למבצע בג'נין

מצה"ל נמסר כי הרקטות מג'נין לא מהוות איום על היישובים הישראלים. אם המצב יימשך, ייתכן שצה"ל ייכנס למערכה בתוך ג'נין, ששיגרה רקטות לראשונה מאז האינתיפאדה השנייה

  • ח' תמוז התשפ"ג
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

במערכת הביטחון טוענים שהרקטות ששוגרו אתמול (שני) מאזור ג'נין לא מהוות איום על היישובים הישראלים. לטענתם, מלבד ג'נין "אין עוד מקומות עם יכולת דומה לזאת". יחד עם זאת, בצבא מדברים על יכולות אמל"ח מדאיגות שלהם, שבעקבותיהן מתנהלים דיונים על צורך בהרחבת הפעילות בג'נין, עד למבצע צבאי.

על פי דיווח בערוץ 14, נראה כי במערכת הביטחון ממתינים לאירוע "שובר שוויון" שיחייב מבצע, או לחלופין ל"הרגעת השטח", שאינה נראית באופק. אותם גורמים במערכת מזהירים כי "אם נזהה חוליה חמושה מהאוויר או מהקרקע שמסכנת את כוחותינו או אזרחינו, היא תחוסל".

אתמול שוגרו מספר רקטות, לראשונה מאזור ג'נין, ונפלו בשטחי הרשות. זאת הייתה הפעם הראשונה שבה שוגרו רקטות מהאזור מאז הניסיונות באינתיפאדה השנייה. צה"ל הודיע כי הרקטות התפוצצו אחרי פחות מ-100 מטרים, בתוך שטח פלסטיני. במקביל, למרות הכישלון, גדודי חמאס בעיר שיגרו איום לישראל ואמרו הלילה: "בקרוב יישמעו אזעקות בגדה המערבית". בחיזבאללה טענו כי הפילו רחפן של צה"ל.

מהתחקיר הראשוני עלה כי אחת מן הרקטות נפלה אחרי חמישה מטרים, והשנייה אחרי כ-80 מטרים. כוח צה"ל וחבלנים של מג"ב ביצעו סריקות במרחב ומצאו את הרקטות שלמות, ללא חומר נפץ בראשיהן. בנוסף, נמצא במהלך הסריקות המשגר ממנו שוגרו הרקטות.

תגיות:רקטותג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה