חדשות בארץ

נתניהו לאופוזיציה: "מתי נשמע מכם גינוי לסרבנות?"

ראש הממשלה הדף את האשמות האופוזיציה שהוא מוביל לפילוג בצבא העם: "אתם באמת רוצים שניכנס לסטטיסטיקה על כמה מתים בכל צד?"

(צילום: AMIT SHABI / POOL)(צילום: AMIT SHABI / POOL)
אא

מליאת הכנסת קיימה אחר הצהריים (שני) דיון 40 חתימות שיזמה האופוזיציה, וזאת בעקבות החלטת הממשלה לפיה שר הביטחון יואב גלנט יורה לצה"ל שלא לאכוף את חובת חוק הגיוס, והממשלה תגבש הצעת חוק חדשה עד סוף כנס החורף של הכנסת.

בפתח הדיון נאם יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ: "במשך שנתיים בנינו במערכת הביטחון תוכנית למתווה שירות ישראלי חדש. אני שמח שלפחות המודל שלנו שמי שישרת שירות ארוך יותר יתוגמל יותר אומץ על ידי שר הביטחון, אבל אי אפשר לתת חותמת כשרות להשתמטות, אי אפשר לאפשר מצב בו חצי עם ישרת וחצי עם אחר לא. ישראל חייבת מתווה שירות חדש. האסון הגדול ביותר הוא שלא מתקבלת החלטה - החלטתם לפרק את צבא העם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הדף את האשמות האופוזיציה מעל דוכן הנואמים: "הממשלות בראשותי הביאו את העשור הטוב ביותר למדינת ישראל וזה לפי נתוני צה"ל, לא בדיבורים אלא במעשים. אנחנו בתוך המאבק ונמשיך לשנות את המשוואה וזה לא דבר קל. אנחנו צריכים לגייס את מרב הכוחות, של הקואליציה והאופוזיציה. אין חצי עם, אין אלה נלחמים ואתם לא נלחמים. אין כמה משרתים פה ואיפה שירתו ומיהם המפקדים ומיהם הקרביים, וכמה מתים בכל צד. על מה אתם מדברים? אתם באמת רוצים שנכנס לסטטיסטיקה של מי נופל בקרב? תרדו מזה".

בהמשך התייחס נתניהו לדבריה של השרה אורית סטרוק נגד ראשי מערכת הביטחון, אבל פנה לחברי האופוזיציה ואמר: "לא מקבל אמירות כאלה אבל מתי נשמע מכם גינוי לסרבנות? הלוואי שאני אשמע באותה מהירות, עוצמה וחדות את הגינוי לסרבנות שמסכנת את כולנו. אני לא שומע".

ראש הממשלה השתמש בסיפור "מעשה בחמישה בלונים" כדי להציג את הישגי ממשלתו, מול אלה של הממשלה הקודמת, תוך שהוא תוקף את ראשי מפלגות האופוזיציה יאיר לפיד, בני גנץ, מרב מיכאלי, אביגדור ליברמן ומנסור עבאס: "ליאיר בלון כחול, לבני בלון צהוב, למרב בלון סגול, לאיווט בלון ירוק ולמנסור בלון אדום. כל יום מתפוצץ עוד בלון. כל הילדים וכל הבלונים יצאו לטיול. יאיר שמח קפץ והבטיח, דירוג האשראי שלנו לא יצליח. נפל הבלון הכחול על שיח, נפל והתפוצץ, ופתאום בום טראח מה קרה, הבלון התפוצץ הבלון נקרע. דירוג האשראי לא הידרדר אבל יאיר היקר אל תוותר, מחר תנפח בלון אחר".

"בני הגיע והוא גבוה מחזיק את הבלון הצהוב אל מול הרקיע, הלכה הדמוקרטיה צעק בני בגרון מחוספס. צעק-צעק ופתאום בום טראח מה קרה, הבלון התפוצץ הבלון נקרע". נתניהו המשיך בסיפורו גם על מיכאלי, ליברמן ועבאס, וסיכם: "חברי האופוזיציה, בכל יום מתפוצץ עוד בלון, אבל דבר אחד בטוח, אתם לא תפסיקו לנפח בלונים ואנחנו נמשיך להוביל את ישראל לחוף מבטחים".

תגיות:סרבנותאופוזיציהבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה