חדשות בריאות

שלבקת חוגרת: קופות החולים יתחילו לחסן בשבוע הבא

על פי המלצת משרד הבריאות, זכאים להתחסן מבוגרים בני יותר מ-65 וצעירים עם סיכון מוגבר למחלה. ד"ר שרון אלרעי פרייס: "החיסון הזה יכול לחסוך הרבה מאוד כאבים וסבל"

(צילום: תומר נויברג, פלאש 90)(צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

קופות החולים יתחילו בשבוע הבא לחסן נגד שלבקת חוגרת (הרפס זוסטר). כך דווח היום (שני) באתר YNET. את החיסון יוכלו לקבל מבוגרים בני 65 ומעלה, או צעירים בני 18 ומעלה עם סיכון מוגבר להרפס זוסטר. החיסון יינתן בשתי מנות, במרווח של חודשיים עד חצי שנה זו מזו.

שלבקת חוגרת היא מחלה שנגרמת מזיהום נגיפי ומתבטאת בשלפוחיות על פני העור ובכאבים עזים. הנגיף שגורם למחלה נקרא וריצלה זוסטר (VZV). זהו אותו הנגיף שגורם לאבעבועות רוח בילדים.

המחלה מופיעה יותר באוכלוסייה המבוגרת וההסבר לכך היא ההזדקנות. גורם סיכון שני בשכיחותו הוא מצב של כשל חיסוני עקב מחלה או עקב טיפול כימותרפי.

תסמיני שלבקת חוגרת הם צברי שלפוחיות קטנות על העור. מכיוון שהנגיף רדום לאורך העצבים בגוף, פיזור הנגעים הוא לאורכם של העצבים בפנים או על פני הגב או בגפיים, בצורת חגורה. מכאן שם המחלה.

משרד הבריאות ממליץ לתת את החיסון גם למי שלקו בעבר בשלבקת חוגרת ומשתייכים לקבוצות היעד, מאחר והמחלה עלולה לחזור.

ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש חטיבת שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, התייחסה לחיסון: "שלבקת חוגרת היא משהו שגורם לתופעות מאוד קשות וכאבים, לעתים באנשים מבוגרים יכול לגרום לפריחה מאוד מפושטת, שיכולה אפילו לסכן אותם אם הם מדוכאי חיסון, והרעיון הוא לאפשר חיסון כדי למנוע את כל התופעות האלה באנשים מבוגרים. אז שוב, חיסון במדינת ישראל הוא אף פעם לא חיסון שהוא נעשה ללא הסכמת האדם, בסוף אנשים מסכימים ובוחרים מתוך בחירה מודעת, אם הם רוצים לעשות או לא, אבל החיסון הזה יכול לחסוך הרבה מאוד כאבים וסבל, ולפעמים יותר מזה, באוכלוסייה המבוגרת".

תגיות:חיסוןמשרד הבריאותשלבקת חוגרת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה