חדשות בארץ

8 שנים לאחר הרצח המזעזע: זה העונש שהוטל על נאשם נוסף ברצח איתם ונעמה הנקין הי"ד

שני מאסרי עולם ועוד 30 שנות מאסר נגזרו על נאשם נוסף ברצח בני הזוג הנקין הי"ד, לאחר ניהול הוכחות ב-2 עבירות של גרימת מוות בכוונה

  • ז' תמוז התשפ"ג
(צילום: הדס פרוש / פלאש 90)(צילום: הדס פרוש / פלאש 90)
אא

8 שנים לאחר הרצח הנורא: בית המשפט הצבאי גזר היום (שני) את דינו של המחבל זיד עאמר, אשר הורשע לאחר ניהול הוכחות בשתי עבירות של גרימת מוות, בגין רציחתם של הרב איתם ונעמה הנקין הי"ד, לפני כשמונה שנים.

נוסף על כך הורשע המחבל ב-4 עבירות של ניסיון גרימת מותם בכוונה של 4 ילדי משפחת הנקין, וכן בעבירות נוספות.

בעקבות כך גזר בית המשפט על הנאשם עונש כבד של 2 מאסרי עולם ועוד 30 שנות מאסר. בנוסף, הנאשם ישלם פיצויים לנפגעי העבירה בסך כולל של 3 מיליון שקלים.

במסגרת הכרעת הדין קבעו השופטים כי "הנאשם תכנן לבצע פיגוע ירי עם שותפיו, מסר להם כלי נשק ותחמושת, ובהמשך וידא שכוחות אינם נוכחים במקום שבו התכוונו לבצע את הפיגוע. שותפיו של הנאשם זיהו את הרכב של בני משפחת הנקין, ירו לעברו עשרות כדורים בעודו נוסע וגם לאחר עצירתו, ולאחר מכן ירו באיתם ונעמה הנקין ז"ל. בית המשפט הצבאי קיבל את עמדת התביעה הצבאית לפיה יש להרשיע את הנאשם בביצוע העבירות, למרות שלא נכח במקום שבו בוצע הפיגוע".

שותפיו של המחבל לפיגוע הרצחני הורשעו בעבר בגרימת מותם בכוונה של בני הזוג הנקין הי"ד ובניסיון לגרימת מותם של 4 ילדיהם ונידונו לעונש של שני מאסר עולם ו-30 שנות מאסר נוספות לריצוי בפועל.

איתם ונעמה הנקין הי"ד נרצחו בפיגוע ירי קשה שאירע בחול המועד סוכות תשפ"ו. 4 ילדיהם, מתן הילל, ניצן יצחק, נטע אליעזר ואיתמר, היו ברכב וניצלו בנס.

5 המחבלים שביצעו את הפיגוע נעצרו על ידי שב"כ, צה"ל ומשטרת ישראל. במהלך חקירתם, הודו המחבלים כי זיהו את רכבם של משפחת הנקין, ירו לעברו והרכב נעצר. לאחר עצירת הרכב, שני חברי החוליה ירדו מרכבם וביצעו ירי נוסף, מטווח קרוב מאוד לעבר יושבי הרכב ווידאו הריגה בשני בני הזוג.

אז אירע הנס הגדול במהלכו ניצלו הילדים: אחד המחבלים ירה על ידו של חברו, המחבל נפצע, אקדחו נפל וחברי החוליה נמלטו מהמקום.

צפו בשיחתה של סיון רהב מאיר עם הרבנית חנה הנקין, ששכלה את בנה איתם וכלתה נעמה: "אני חולקת את הכאב שלי עם הקב"ה. אני מאמינה שהקב"ה שם אותנו בעולם ומטיל עלינו תפקידים. אני מספרת לו מדי יום שאני לא שמחה, ואני יודעת שהוא שם כדי לשמוע. אבל אני גם מבינה שיש לי תפקיד להמשיך ואני משתדלת כמיטב יכולתי":

שיר דומע לזכרם של בני הזוג הנקין: "נא אלוקים היושב במרומים / ואת זוג ההורים הקדושים מחבק / עטוף ארבעה יתומים זכים / שבערב חג אחד - כל עולמם התרסק...". לשיר המלא לחצו כאן.
תגיות:מחבליםאיתם ונעמה הנקיןמאסר עולם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה