חדשות בעולם

יצירתיות לשמה: בן 8 הניח את כתב ידו על מדף בספרייה - והפך ל'סופר' מבוקש

בן שמונה בלבד וכבר הפך ל'סופר' מצליח - בזכות צעד פשוט ואמיץ

אא

למה חשוב כל כך לעודד יצירתיות אצל ילדים כבר בגיל צעיר? הסיפור שלפנינו מוכיח כי חשיבה יצירתית בהכרח מביאה לדברים טובים. 

דילון הלביג בן השמונה מאיידהו ישב בילה זמן ניכר בספרייה הציבורית. למעשה, הוא כל כך אהב לקרוא עד שאת ספר הקומיקס הראשון שלו בן 81 העמודים - חיבר רק הודות לקריאת ספרי הקומיקס השונים שכה אהב. 

כמו שאופייני לילד בן גילו, הלביג חיבר את דפי הספר בצורה חובבנית, והודיע לסבתו כי הוא משאיר אותו על אחד המדפים בספרייה - ש"אולי מישהו ירצה לקרוא את מה שכתבתי". 

להפתעתו, לספרו יש כעת רשימת המתנה של יותר מ-150 ילדים, שמחכים בתור כדי לקרוא את הספר החובבני שלו - שכמותו יש, ניחשתם נכון, רק עותק אחד.

"כשהבנתי שדילון השאיר את הספר שלו בספרייה, פחדתי נורא. זה העותק היחידי ולא רציתי שיזרקו אותו. התקשרתי מיד לספרייה, וביקשתי מהם לא לזרוק את הספר של בני".

לא רק שהם לא זרקו, הם אמרו לה שזה "ברור מדי שזה פריט מיוחד מכדי שנשקול להיפטר ממנו". "הופעתי ושמחתי כאחד", אומרת אמו של דילון, סוזן. 

"זה מעשה ערמומי, אבל היצירתיות שלו מפתיעה. הוא ממש חשב איך הוא יכול לקדם את עצמו. זו מחשבה שבדרך כלל לא רואים אצל ילדים", אמר מנהל הסניף של הספרייה הציבורית ל"וושינגטון פוסט".

"הוא פשוט באמת רצה שאנשים אחרים יוכלו ליהנות מהסיפור שלו", אומרת סוזן. 

מי שרוצה לקרוא את הספר של דילון, שבתוכו איורים צבעוניים ויפים, צריך לחכות זמן מה. הספרייה נקטה בצעד יוצא דופן ויצרה כרטיס מיוחד שרק מי שיש לו אותו, יוכל להיכנס לרשימת ההמתנה לספר של דילון, ויוכל לקבל אותו, ככל הנראה, לאחר המתנה של ארבעה שבועות. "אנחנו גאים בו כל כך", אומרת אמו, שגם חושפת כי העידוד של הספרייה שימח כל כך את דילון, עד שהוא כבר התחיל לעבוד על הספר הבא, ואפילו שם כבר יש לו: "ארון האכילה של הג'קט", המבוסס על "סיפור אמיתי".

"אנחנו רואים אותו מצייר וכותב ספרים, והוא מעסיק את עצמו שעות על גבי ימים. זה מדהים לראות שיש לו אומץ לשים את הספר שלו על המדף בלי לדעת מה באמת יקרה. הוא רצה את זה שם והוא שם את זה שם. כמה זה מחייב את כולנו בדברים שאנחנו רוצים להשיג", סיכמה אמו.

תגיות:ספרמענייןילדיםיצירתיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה