חדשות בעולם

זעזוע בקהילה היהודית בגרמניה: מפלגת הימין הקיצוני ניצחה בבחירות

מועמד "אלטרנטיבה לגרמניה" ניצח בבחירות למחוז, והסקרים מנבאים למפלגה עתיד ורוד. בקהילה היהודית מודאגים: "זהו קו פרשת מים שהכוחות הפוליטיים הדמוקרטיים של המדינה הזאת לא יכולים פשוט לקבל"

  • ז' תמוז התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הקהילה היהודית בגרמניה מביעה דאגה: מועמד מפלגת הימין הקיצוני "אלטרנטיבה לגרמניה" ניצחה אמש (ראשון) בבחירות להנהגת המחוז. הניצחון הזה מדאיג משום שהמפלגה זוכה לתמיכה גורפת בסקרים הארציים. עוד קודם, סוכנות ביטחון הפנים בגרמניה הזהירה את המצביעים מתמיכה במפלגה. היא הדגישה כי היא מהווה איום על הדמוקרטיה.

המפלגה הוקמה לפני עשור. היא מוחרמת על ידי המפלגות הגדולות משום שהיא נחשבת לקיצונית במיוחד. כעת, אחרי שזכתה בבחירות במחוז זונננברג במזרח גרמניה (מחוז עם כ-56 אלף תושבים), המועמד רוברט זלסמן עשוי להמריא גם בסקרים הארציים, אחרי שקיבל 52.8% מהקולות.

המפלגה מזנקת בשל חוסר שביעות הרצון מהממשלה הפדרלית בברלין, בראשה עומד הקנצלר אולף שולץ מהמפלגה הסוציאל-דמוקרטית. "אלטרנטיבה לגרמניה" זוכה לעד 20% בסקרים, והיא מפגרת רק אחרי המפלגה השמרנית שבאופוזיציה. מפלגות ימין קיצוני כבר ניצחו השנה בבחירות בפינלנד, אבל ניצחון של מפלגה כזאת בגרמניה הוא משמעותי, בעיקר בשל עברה של המדינה.

נשיא המועצה המרכזית של יהודי גרמניה, ג'וזף שוסטר, אמר בתקשורת הזרה: "זהו קו פרשת מים שהכוחות הפוליטיים הדמוקרטיים של המדינה הזאת לא יכולים פשוט לקבל". לפי הסקרים, המפלגה עשויה לנצח בבחירות האזוריות בשלוש מדינות אחרות במזרח בשנה הבאה. בקהילה היהודית ממשיכים לעקוב בדאגה אחר ההתפתחויות.

תגיות:יהודיםגרמניה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה