חדשות בריאות

סקר מדאיג: 61% מהנשים מזניחות את בריאותן. וזו הסיבה

סקר שנערך בקרב 630 נשים מצביע על כך שהעומס וריבוי המשימות גורמים לנשים רבות לא לבקר אצל רופאים ולהזניח את בריאותן

  • ו' תמוז התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

קופת החולים לאומית ערכה בתחילת החודש סקר ארצי בקרב 630 נשים מכל המגזרים בישראל. מן הסקר, שנערך ע"י מכון שילוב, עולה כי 61% נשים מציינות כי העומס, ריבוי המשימות והעיסוקים גורמים להן לעיתים להזניח את בריאותן. בנוסף השיבו 31% מהנשים כי לא ביקרו שנה ויותר אצל רופא נשים.

עוד עולה מן הסקר כי רוב הנשים אחראיות לטיפול העניינים בקופות החולים של ילדיהם: 93% מהנשים ציינו שהן אלה שקובעות בדיקות, תורים ואבחונים עבור הילדים. גם ההתנהלות השוטפת עם קופת החולים מבוצעת ברובה ע"י נשים. מניתוח נתוני המשתמשים בקופת חולים לאומית עולה כי 59% מההתכתבויות עם הרופא האישי מבוצעות ע״י נשים, 55% מהבקשות להתחייבויות הדיגיטליות מוגשות ע"י נשים ו-66% מהביקורים ברפואה יועצת הן של נשים.

האם המעורבות הרבה בניהול התורים, הבדיקות, ההפניות וההתחייבויות, גורמת לנשים להזניח את בריאותן שלהן? נראה שכן. 71% מהנשים מעידות כי הן דואגות לבריאות של בני המשפחה האחרים (ילדים, הורים, בן זוג) יותר ממה שהן דואגות לבריאות של עצמן. 61% מציינות כי העומס, ריבוי המשימות והעיסוקים גורמים להן לעיתים להזניח את הבריאות שלהן, 31% מהנשים מצהירות כי לא ביקרו שנה או יותר אצל רופא נשים.

נתונים אלו תומכים בנתונים שפורסמו בדו"ח קידום הבריאות שנערך על ידי משרד הבריאות. מן הדו"ח עולה ממצאים מדאיגים: כ-28% מהנשים בגילאי 50-74 לא ביצעו בדיקת ממוגרפיה וכ-44% מהנשים בגילאי 30-54 לא ביצעו בדיקת סיקור לסרטן צוואר הרחם ב-3 השנים האחרונות.

עורכי הסקר מבקשים להדגיש כי אמנם נראה שברוב בתי האב בישראל האישה הינה "שרת הבריאות" של הבית, אך דווקא משום כך עליה להעלות את המודעות לבריאות – שלה עצמה.

הרב זמיר כהן - אל תהרוס את הבריאות שלך:

תגיות:רפואהנשיםעומס יתר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה