חדשות בעולם

"אלוקים עזר לנו": כבאי שקיבל תינוקת בקופסה - הפך לאביה הרישמי

כבאי ואשתו שניסו להביא ילדים במשך למעלה מעשור, זכו לאחרונה להפוך להורים לתינוקת מאומצת, שנמסרה לתחנה שבה עובד הבעל. מרגש, כבר אמרנו?

אא

בעקבות מקרים רבים של נטישת תינוקות בארה"ב, תחנות הכיבוי פתחו לפני כמה שנים ביוזמה ברוכה שבמסגרתה ניתן 'לתרום' תינוק לא רצוי לאנשים שאין להם ילדים, במקום לנטוש אותו ברחוב לגורלו. 

בארה"ב נקראת היוזמה הזו Safe Haven Baby Box ומסגרתה תורמות אימהות שאינן רוצות את הילד, בתוך קופסה. 

כך קרה שכבאי מפלורידה שהיה במשמרת לילה רגילה לגמרי בתחנה שלו, התעורר בשתיים לפנות בוקר מאזעקה וזיהה את הצליל מיד. "האזעקה הזו הייתה הסימן שכל אחד מאיתנו חיכה לו תמיד - סימן לכך שתינוק נמסר לטיפולנו". 

בהתחלה הוא היה בטוח שזו אזעקת שווא. 

"היו לנו הרבה מקרים כאלה, כמעט תמיד האזעקה הייתה אזעקת שווא".

אך הפעם ההפתעה שחיכתה לו הייתה מתוקה להפליא: "הייתה שם תינוקת יפהפייה שעטופה בשמיכה ורודה, ידעתי מהרגע הראשון שאני הולך להילחם עליה שתהיה שלי. הרמתי אותה, והחזקתי אותה. היא פתחה עיניים קטנות והמבט שלנו נפגש. אני אוהב אותה מאז אותו רגע", סיפר הכבאי, שהעדיף להישאר בעילום שם כדי שחלילה לא יבואו לדרוש את התינוקת שהפכה ממש השבוע, לבתו הרישמית. זואי שמה. 

כעת, משהליך האימוץ הושלם, סיפרו הכבאי ורעייתו את סיפורם המופלא מאותו רגע שבו החזיק הבעל את זואי בידיו. "במשך יותר מעשר שנים אנחנו מנסים להביא תינוק לעולם, והגלגלים שלי התחילו להסתובב בראש מהשנייה שהחזקתי את זואי בידיי. לא התקשרתי לאשתי מיד, כי השעה הייתה מאוחרת ולא רציתי להעיר אותה, אבל ידעתי שהיא תהיה איתי יד ביד בתוכנית שלי".

בבוקר, הדבר הראשון שעשה הכבאי הוא לגשת לבית החולים עם התינוקת, ולבקש לברר מהו הליך האימוץ. 

האחיות ביקשו שישאיר שם את התינוקת, אך הוא סירב להיפרד ממנה. "הצמדתי פתק שבו רשמתי את שמי ואת מספר הטלפון שלי, והסברתי לרופאים ולאחיות שאני ואשתי מנסים להביא ילד לעולם כבר 10 שנים וגם נרשמנו לאימוץ. כל מה שהיינו צריכים כדי להשלים את תמונת חיינו  הוא ילד", סיפר הכבאי. 

כשהגיע לביתו באותו יום וסיפר לאשתו על ה'תקרית', היא פרצה בבכי סוער. 

"היא רצתה שנילחם על זה, שהתינוקת תהיה שלנו. ואני, כזה, ניסיתי להרגיע את האש שלה. 'אל תתרגשי יותר מדי עדיין', אמרתי לה. הפחד הכי גדול שלי היה שהפתק שכתבתי לא יישאר עם זואי, והיא תיעלם. היו כמה ימים מאוד לחוצים עבורנו".

צוות בית החולים שקיבל לידיו את הפתק, לא יכול היה להתעלם מהבקשה יוצאת הדופן של הכבאי ואשתו. 

"איך שמצאתי אותה... אני בטוח שזה היה אלוקים שעזר לנו", הוא אומר כיום בדמעות, ומשתף את הסיפור שלהם בתקווה שזה נותן לאמה הביולוגית של זואי שאולי עכשיו רואה אותה, סוג מסוים של סגירת מעגל. 

"אנחנו רוצים שתדעי שהילדה שלך מטופלת היטב ושהיא אהובה בצורה שמילים לא יכולות להסביר", הוא אומר. "יש 148 קופסאות לתינוקות בארצות הברית, ועד כה נמסרו 31 תינוקות שאומצו. אנחנו חלק מאותם ברי מזל. אנחנו  רוצים להודות לאמא שמסרה את ילדה באופן חוקי. תודה. תודה ששמרת על בטיחות ילדך. תודה שהבאת את ילדך למקום שידעת שיטפל בו בצורה הכי טובה. ותודה שעשית את מה שהרגשת שהוא הכי טוב".

תגיות:תינוקתכבאי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה