סמארטפונים ואינטרנט

ביישוב הזה החליטו: אין סמארטפונים לילדים עד כיתה ח'

בזמן שהילדים מתמכרים למסך, ביישוב תקוע בגוש עציון החליטו לקחת מהם את המכשירים החכמים. תלמידים שירצו לקבל מכשיר - יצטרכו לחתום על "חוזה" מול ההורים. ההמלצה: לעבור לטלפון קווי

  • ו' תמוז התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

העולם עסוק בשנים האחרונות במחקרים שהתפרסמו אודות ההשפעה השלילית של המכשירים החכמים על דורנו. ההורים מנסים להגביל את שעות המסך, בתי הספר מתמודדים עם קשיי קשב וריכוז ומנסים לצמצם את ההשפעה של המסכים על התלמידים.

ביישוב תקוע בגוש עציון התקבלה בסוף השבוע החלטה חריגה: התלמידים לא יגיעו עם סמארטפונים לבית הספר. ראשי הקהילה נפגשו עם חברי ועד היישוב, והצדדים החליטו על שיתוף פעולה במסגרתו טלפונים חכמים יינתנו לילדים החל מכיתה ח', אבל לא מוקדם יותר.

במסמך שפורסם ביישוב, המכונה "הסכמה חברתית בסיסית", נכתב בין היתר: "במסגרות החינוך בתקוע יתקיים בקביעות תהליך של למידה ושיח ברוח איזון חיים דיגיטליים. במהלך המחצית הראשונה של כיתה ח' יתקיים תהליך מובנה בשיתוף עם גורמי מקצוע, הורים וצוותי חינוך ובו יעסקו במספר נושאים, כמו כללים ברשתות החברתיות, מוגנות ועוד".

לפי ההסכם, ילדים במהלך כיתה ח' יוכלו לקבל סמארטפון רק לאחר שיחתמו על "חוזה" מול ההורים – ובו כללי התנהגות מוסכמים. גם אם יקבלו, השימוש ילווה על ידי צוותי המורים והנהלת בית הספר. חלק מההמלצות היו לעשות שימוש בטלפון קווי ולא במכשיר נייד. ביישוב הסבירו הבוקר (ראשון): "אנו תקווה כי הסכמה חדשה זו תוביל לאיזונים סבירים, להגברת הלכידות והסולידריות החברתית".

תגיות:סמארטפוניםתקוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה