סלבס בהתחזקות

אביב אלוש: "הרבי מליובאוויטש עשה בית ספר לבינה המלאכותית"

השחקן אביב אלוש סיפר בפוסט שכתב את "כל האמת על הרבי מליובאוויטש". הפעם הוא החל בהסבר על פרשת השבוע, חוקת, ומיד אחר כך סיפק מסר מעניין מהרבי: "להסתכל על כולם בעין טובה, אבל בראש ובראשונה על התורה, כי היא מקור השלום והאהבה"

  • ו' תמוז התשפ"ג
(צילום: יעקב נחומי / פלאש 90)(צילום: יעקב נחומי / פלאש 90)
אא

השחקן אביב אלוש נוהג לפרסם מדי שבוע את הזווית שלו לאירועי פרשת השבוע. הפעם, הוא חיבר אותה למסר חשוב מהרבי מליובאוויטש וגם סיפק סיפור מעניין לעוקביו.

"חוקת - פרשה מלאה בארועים כמו 'פרה אדומה'; מותה של מרים הנביאה; ומיד הסצנה בה משה רבנו הכה בסלע והוא ואהרון נענשו שלא יזכו להכנס לארץ ישראל; מות אהרון הכהן; הנחשים שתקפו את ישראל; נחש הנחושת שהציל אותם; המלחמות שניצחו ישראל את סיחון מלך האמורי ועוג מלך הבשן. בקיצור, ים של סיפורים וסודות בלי סוף", הוא מסכם בקצרה את אירועי הפרשה. "אבל תמיד יש איזו נקודה אחת שמתאימה לימים שלנו ועליה שווה להתבונן. הנקודה הזו שייכת לאהרון הכהן שהיה אוהב שלום, רודף שלום, אוהב את הבריות. למרות התפקיד הגדול שהיה לו במשכן לא פסק מלהשכין שלום בין אדם לחברו ובין איש לאשתו, הייתה לו אהבה עצומה ושלמה לכל אחד ואחת מישראל וככה היה מקרב אותם לתורה".

אלוש מציין כי השבוע ציינו את יום ג' בתמוז, יום הסתלקותו של הרבי מליובאוויטש. "אני מרגיש שהתפקיד שלו בעם ישראל מקבל יותר ויותר תוקף ככל שהזמן עובר", ציין. "הוא ממשיך להשפיע עלינו בין אם אנחנו שמים לב לזה או לא. הרבי הוא איש פלא שהסיפורים עליו יכולים לעשות בית ספר לבינה המלאכותית. אנשים שבעצה אחת שינה להם את החיים מקצה לקצה ובניסים גלויים. יש כמובן תיעוד כמעט לכל סיפור".

"מי לא הגיע אליו?", ממשיך אלוש. "נשיאים וראשי ממשלות מכל העולם, כל גדולי הרבנים מכל הזרמים והעדות יהודים וגויים, אנשי עסקים, שחקנים, זמרים, ספורטאים - בקיצור, הוא נגע בכולם. בתי חב"ד שמפוזרים כמעט בכל פינה בעולם שבה יש יהודים - מי מאיתנו לא הזדקק להם בצורה כזו או אחרת - שבתות, חגים, אוכל כשר או עזרה אפילו במקרי חירום שבה השליח עוזר יותר מהקונסול באותה המדינה. והעדויות? בלי סוף".

"הרבי אהב שלום ורדף אותו בוודאי אבל לא בדרך שסתרה את התורה, להיפך", המשיך. "היה לו תוקף ודיבור חד וברור לגבי התנהלות מדינית, צבאית, תרבותית - בכל מה שקשור בעולם היהודי ובארץ ישראל, בפרט כי הוא ידע ששלום יכול להיות שלם רק כשכל חלק נמצא במקום שבו הוא צריך להיות. והתורה היא התמונה שמרכיבה כל חלק במקום. הוא אהב את הבריות כולן ובטח ובטח שקירבן לתורה. הפצה של מזוזות, תפילין, ובכלל על כל שאלה - חב"ד היא כתובת לכל אדם ותמיד בשמחה ואהבה. בימים שלנו, בתוך כל רעשי השנאה, ההסתה והפילוג (90% מהונדסים), עניין אותי לדעת מה הרבי היה אומר או מייעץ. נראה לי שהוא היה מסביר לכל אחד ואחת מאיתנו כמה השליחות שלנו בעולם חשובה וכדי להצליח להיות שליח של אהבה שלום ונתינה אנחנו חייבים להסתכל על כולם בעין טובה, אבל בראש ובראשונה על התורה כי היא מקור השלום והאהבה. אל תשכחו להחזיר שלום לרבי כשאתם פוגשים את התמונה שלו בצמתים".

תגיות:אביב אלושהרבי מליובאוויטש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה