חדשות בארץ

עמית סגל: "אביחי מנדלבליט ושי ניצן חייבים הסברים לציבור, ובדחיפות"

פרשן חדשות 12 הגיב לפרסום, לפיו השופטים במשפט ראש הממשלה נתניהו הבהירו לתביעה כי היא תתקשה להוכיח את עבירת השוחד בתיק 4000: "הפרקליטות בהתנהלותה גרמה נזקים אדירים שלא ישוערו למדינה"

  • ד' תמוז התשפ"ג
סגל (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)סגל (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

פרשן חדשות 12, עמית סגל, מותח ביקורת חריפה על היועץ המשפטי לשעבר אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה לשעבר שי ניצן, וזאת בעקבות הפרסום אמש (חמישי) בחדשות 13 לפיו השופטים במשפט ראש הממשלה נתניהו הבהירו לתביעה כי היא תתקשה להוכיח את עבירת השוחד בתיק 4000.

"שבועיים אחרי פרוץ תיק 1000 התייצב רוני אלשיך מול המצלמות ואמר: הגענו לחקר האמת", כתב סגל בטוויטר. "כבר אז הוא חשב שיש לו כתב אישום בתיק הזה, אבל הסיבה שהגשת כתב האישום התעכבה עוד שנים הייתה כי עמוק בפנים ידעו שם שזה לבד לא ישלח את נתניהו הביתה".

"לכן נולד האישום המאולץ על שוחד בתיק 4000, לכן הלחצים הפליליים על שני עדי מדינה, לכן התיקון המתמשך של התזה, מסיקור חיובי להטבת סיקור להיענות חריגה. וכל זה מתרסק עוד טרם החל שלב ההגנה".

"הפרקליטות בהתנהלותה גרמה נזקים אדירים שלא ישוערו למדינה. מנדלבליט וניצן חייבים הסברים לציבור, ובדחיפות", תקף הפרשן הפוליטי.

סגל חשף הבוקר (שישי) כי בשיחה הסגורה שניהלו השופטים עם נציגי התביעה וההגנה, הלחץ שהפעילו היה על התובעת יהודית תירוש ולא על ההגנה. לדבריו, "הניסוח היה: תשקלו לחזור בכם מאישום השוחד. השופטים לא הזכירו את המילים 'טובת המדינה', ודנו רק בחולשות השוחד בתיק".

שר המשפטים יריב לוין הגיב: "הרדיפה הפוליטית והמשפטית החמורה בתולדות המדינה קורסת. אי אפשר שלא להזדעזע נוכח כל מה שהתרחש עד עכשיו, ונוכח מה שמתגלה שלב אחר שלב. גם אם זה לוקח שנים – האמת חייבת לצאת לאור".

שר התפוצות עמיחי שיקלי כתב: "שבע שנים, חמש מערכות בחירות, כאוס פוליטי, אינסוף שנאה וחרמות, מחאות מדי שבת מבלפור דרך כיכר גורן והגשרים ועד קפלן, שלילה מוחלטת של חזקת החפות, עינויי עדים, הדלפות סיטונאיות מחקירות, שיימינג שאי אפשר לתאר במילים לאדם שהקדיש את חייו לתקומת ישראל. ובסופו של דבר, כשהחברה שלנו פצועה משנאת חינם ואותה חבורת קריים מיניסטר עלובה, בצירוף עוד כמה לשעברים ממורמרים שהציבור שלח הביתה, ממשיכה בשלה – מתברר שהכל עורבא פרח. לא שוחד, לא מרמה, לא פרשת צוללות ולא שוד הגז".

"כמה אני גאה לעמוד לצד האמת, לצד 'הביביסטים הנבערים' שמוכיחים כל פעם מחדש שהם הציבור הפיקח ביותר, לצד ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ולצדו של מחנה שאהבתו לעם ישראל, למורשת ישראל ולמדינת ישראל אינה תלויה בדבר".

שרת ההסברה גלית דיסטל-אטבריאן אמרה: "בערב הזה אני רוצה להודות לראש הממשלה בנימין נתניהו. על זה שלא נשבר כשכל אדם אחר במקומו היה מתרסק לרסיסים. על זה ששמר על שפיות כשכל אדם אחר במקומו היה כבר משתגע. על האצילות האינסופית שבה נהג מול הרודפים. על הממלכתיות, המתינות, החוזקה שאין לה הסבר ואין לה אח ורע".

"מדינה שלמה חגגה את השוחד שהוא מעולם לא לקח. אלף חיצים של 'לך, מושחת' נורו אל גבו מדי יום – והוא נותר זקוף. אוקיינוסים של זעם, תסכול וכאב בוודאי געשו בו, אבל הוא לא הראה. הוא לא חשף דבר. המשפט הזה הוא נקודת השפל האפלה ביותר שידעה מדינת ישראל. הקושרים, הרודפים והמפלילים עוד יתנו דין וחשבון, אבל הערב אני רק רוצה לומר תודה לראש הממשלה מר בנימין נתניהו".

תגיות:יריב לויןתיק 4000עמית סגלמשפט נתניהובנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה