חדשות בארץ

רקטור אוניברסיטת בר-אילן: "המביע דעה ימנית באקדמיה עושה את זה במידה מסוימת של אומץ"

פרופ' אמנון אלבק השתתף בהפגנות בעד הרפורמה המשפטית, ובניגוד לטענות השמאל סבור שזו לא תפגע באף אחד: "הרפורמה חיונית. בית המשפט העליון לקח לעצמו יכולות וסמכויות מעבר לסביר במדינה דמוקרטית"

(צילום: Erik Marmor / Flash90)(צילום: Erik Marmor / Flash90)
אא

רקטור אוניברסיטת בר-אילן, פרופ' אמנון אלבק, סבור שיש לא מעט אנשי אקדמיה החוששים להביע את דעתם בעד הרפורמה המשפטית ובכלל. בריאיון ל"מקור ראשון" אמר: “לצערי מי שמביע דעה ימנית באקדמיה עושה את זה במידה מסוימת של אומץ".

אלבק לא מסתיר את תמיכתו ברפורמה המשפטית. הוא השתתף בהפגנה למען הרפורמה ולמען שינויים במערכת המשפט, לצד בכירי אקדמיה נוספים ובהם חתן פרס נובל לכלכלה פרופ' ישראל אומן, המשפטנית פרופ' טליה איינהורן, פרופ' אשר כהן ועוד רבים. אלבק גם חתם על מכתב 120 הפרופסורים בעד הרפורמה.

כעת הוא שב והודף את הטענה שהרפורמה תפגע באקדמיה, טענה שהועלתה על ידי פרופסורים אחרים מאוניברסיטאות שונות: "הדעות שלי ימניות, ואני חושב שהרפורמה חיונית. אני לא יודע אם צריך להתעקש על כל אחד ואחד מסעיפיה, ואני גם לא אומר אם צריך להגיע להסכמות בהידברות או לא, אבל ככלל אני בעד הרפורמה. בית המשפט העליון לקח לעצמו יכולות וסמכויות מעבר לסביר במדינה דמוקרטית, גם יועצים משפטיים לקחו לעצמם סמכויות מעבר למה שסביר".

"כשיועצת משפטית לממשלה אומרת שהיא תייצג את עמדת המשרד בלי להתחשב בדעתו של השר, ושהיא רוצה לקבוע מה העמדה של הממשלה, זה בלתי סביר בעליל בעיניי. משפט הוא לא מתמטיקה".

"כל האמירות שהרפורמה תפגע בנשים, בכלכלה, במיעוטים, לא מבין את כל זה. הרפורמה לא תפגע בכלום. כל ממשלה וכל שר חינוך יכולים להועיל או לפגוע באקדמיה, אבל אין קשר לרפורמה. כל ממשלה יכולה לנסות לפגוע בזכויות, אבל בית המשפט יגן עליהן והוא יוכל להמשיך להגן עליהן גם אחרי הרפורמה. לא סוגרים את בית המשפט“.

על השאלה איך ההשתתפות שלו בהפגנה ובמכתב הפרופסורים התקבלה בקרב חבריו בסביבתו, השיב אלבק: "רוב התגובות שקיבלתי היו של תמיכה. היו באקדמיה גם אנשים שתקפו אותי, חלק אפילו בחריפות וטענו שאני פוגע בבר-אילן, אבל ברור שזה לא פוגע. אני יכול לתמוך ברפורמה ולמנות אנשים שמתנגדים לה לתפקידים בכירים“.

“נכון, רוב האנשים ברוב האוניברסיטאות בארץ לא מסכימים עם הדעות שלי, אבל זו תופעה שקיימת בכל העולם המערבי, אנחנו לא ייחודיים בזה. גם במדינות אחרות רוב בכירי האקדמיה משויכים לצד שהייתי מגדיר בזהירות שמאל. האקדמיה נוטה יותר שמאלה“.

תגיות:הרפורמה המשפטיתאוניברסיטת בר-אילןפרופסור אמנון אלבק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה