חדשות בארץ

המשטרה החרימה מאזרח את הרמקולים בהם השמיע נעימות לשבת: השופט הערבי הורה להחזיר

תושב עפולה נהג להשמיע נעימות מספר דקות לפני כניסת השבת, אך שכניו התלוננו במשטרה כי הוא מפריע למנוחתם. שופט בית המשפט בנצרת, ראיד עומרי, קבע שהחרמת הרמקולים פוגעת בחופש הדת והמצפון

(אילוסטרציה: shutterstock)(אילוסטרציה: shutterstock)
אא

שופט בית משפט המחוזי בנצרת, ראיד עומרי, הורה היום (חמישי) למשטרה להשיב לידיו של תושב עפולה צופר ורמקולים, בהם עשה שימוש להשמיע נעימות מדי יום שישי בטרם כניסת השבת.

בדיון בבית המשפט טען האזרח, באמצעות פרקליטו עו"ד מיכאל ליטווק, כי בעקבות תלונה של שכנים, שהוגשה בחודש ינואר שעבר, המשטרה הגיעה לביתו והחרימה את הציוד וכן את מצלמות האבטחה. לטענתו, הוא לא ביצע עבירה פלילית בגינה עליו להיחקר או לעמוד לדין, וכי בסך הכל מדובר בפעולה אותה הוא מבצע רק בימי שישי למשך דקות בודדות. לדבריו, החוק אינו אוסר על הפעלת רמקול מבית והשמעת זמירות בטרם כניסת השבת.

המשטרה טענה מנגד, כי על פי חוק הרעש הפעלת הצופר מפריעה לתושבים במנוחתם. היא ציינה כי בכוונתה להעביר את התיק לתביעות, לצורך הגשת כתב אישום. לטענת המשטרה, יש להבדיל בין רעש שיוצא מבית פרטי לבין רעש שיוצא ממקום תפילה.

לאחר מספר דיונים, קבע השופט עומרי, בהחלטה מנומקת המתפרסת על ארבעה עמודים, כי יש להשיב את צופרי השבת לבעליהם לאלתר. בהחלטתו כתב כי הוא אינו מתעלם מטענות השכנים להפרעתן של נעימות השבת, אך "יש להביע הבנה וסבלנות בכל הנוגע לטקסים דתיים, ובפרט כאשר אין בזאת פגיעה ממשית בשלום הציבור וביטחונו. החרמת הרמקולים פוגעת בחופש הדת והמצפון".

עם זאת קיבל השופט את הצעת הפשרה בין שני הצדדים, לפיה האזרח לא יעשה שימוש בפריטים שיוחזרו לו עד להחלטת המשטרה בנוגע לכתב האישום.

פרקליטו של האזרח, עורך הדין מיכאל ליטווק מסר: "אני מברך על ההחלטה המנומקת שאינה מותירה מקום לספק, אני שמח בזכותם של תושבי העיר עפולה ליהנות מנעימות השבת טרם כניסתה".

תגיות:שירי שבתמשטרת ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה