חדשות בארץ

שיא חסר תקדים: בתוך חצי שנה - 13 אלף אישורי בנייה ביהודה ושומרון

הממשלה העניקה 13 אלף אישורי בנייה בתוך חצי שנה. מדובר בכמות כמעט כפולה מזו שנרשמה בשנת 2020 ושנחשבה עד כה הגדולה ביותר

  • ג' תמוז התשפ"ג
(צילום: גילי יערי / פלאש 90)(צילום: גילי יערי / פלאש 90)
אא

עלייה מרשימה בהיקפי הבנייה ביהודה ושומרון: הממשלה העניקה 13 אלף אישורי בנייה בתוך חצי שנה. מדובר בכמות כמעט כפולה מזו שנרשמה בשנת 2020 ושנחשבה עד כה הגדולה ביותר – כך דווח הבוקר (חמישי) ב"ישראל היום".

על פי הדיווח, בתקופת כהונתו של דונאלד טראמפ כנשיא ארה"ב, עמד מספרן של יחידות הדיור בתהליכי תחילת בנייה ביו"ש על כ־7,000, ובשנה האחרונה לכהונתו - שנחשבה שנה מוצלחת במיוחד בכל הקשור לבנייה ביו"ש - הגיע מספר היחידות המאושרות ל־10,223.

בשנה הזו אושרו 13 אלף יחידות דיור בתוך חצי שנה בלבד. זהו קצב שנתי של פי שניים יותר אישורים בהשוואה לאלו מהשנה האחרונה של כהונת טראמפ.

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האצר בצלאל סמוטריץ' הודיעו אתמול על הרחבת היישוב עלי בכ־1,000 יח"ד כמענה לפיגוע הרצחני שהתרחש בתחנת הדלק הסמוכה לעלי. נתן=ון המגדיל את סך אישורי הבנייה ביהודה ושומרון למספר חסר תקדים עד היום.

מוקדם יותר השבוע אישרה הממשלה החלטה שתקצר משמעותית את הליכי אישור הבנייה ביו"ש. אם עד כה, כדי לבנות ביו"ש היה צורך בחמישה אישורים שונים של הדרג המדיני: בתחילת התהליך עם הרשאה לתכנון, הפקדת תוכניות הבנייה, הפרסום, השיווק והאישור הסופי. כעת החלטת הממשלה מותירה בידי הדרג המדיני רק את אישור תחילת התהליך וסופו. מדובר בקיצור דרך משמעותי.

השר סמוטריץ' מסר: "פרסום תוכניות הבנייה הוא בשורה אדירה לאזרחי ישראל. נכון לעכשיו, אנחנו עומדים על שיא של תכנון כשבוחנים את הנתונים לפי שנה. נמשיך להוביל את ההתיישבות בכל מרחבי ארץ ישראל באופן ברור ובלתי מתנצל".

תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה