חדשות בארץ

נציב פניות הציבור ברשות השנייה: בקשת ברק להשתיק עיתונאית הייתה מזלזלת ופוגענית

הנציב, דוד רגב, בדק את הדברים שאמר ראש הממשלה לשעבר לעיתונאית דניאל רוט אבנרי, וקבע כי "בקשתו של מר ברק 'להשתיק את החברה' הייתה לדעתי לא ראויה, מזלזלת ופוגענית"

(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)
אא

נציב פניות הציבור ברשות השנייה, דוד רגב, פרסם היום (רביעי) את מסקנותיו, בהתייחסו לתלונות שהוגשו נגד אנשי חדשות 12, שאפשרו לראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, להתייחס בחוסר כבוד ובזלזול כלפי חברת הפאנל, העיתונאית הימנית דניאל רוט אבנרי.

במענה לתלונות כתב הנציב: "צפיתי בתוכן. מר ברק הביע את עמדתו במסגרת חופש הביטוי והיצירה המוקנים לו, ועל עמדתו התנהל דיון ער כמקובל בתוכנית. בדיונים מסוג זה מתפתח שיח, הגולש לא פעם לחילופי דברים וכניסה של אחד לדברי השני. בקשתו של מר ברק 'להשתיק את החברה' הייתה לדעתי לא ראויה, מזלזלת ופוגענית. מצופה היה ממגיש המהדורה כי יעיר למר ברק על הערתו זו ויאפשר לחברת הפאנל, העיתונאית דניאל רוט אבנרי, כמו גם לשאר חברי הפאנל, להביע את עמדתם ביחס לדבריו וזאת במסגרת חופש הביטוי והיצירה המוקנים להם".

העימות בין ברק לאבנרי החל לאחר שראש הממשלה לשעבר ביקר את ראש הממשלה בנימין נתניהו וקרא לו "איש חלש. המתעתע הכי מוכשר שקיים".

בתגובה לדבריו התפרצה אבנרי ועקצה: "האיש החלש הזה הוא ראש הממשלה כבר שנים רבות מה שאתה ניסית להמשיך ולהיות". ברק ענה לדברים: "אני מבקש להשתיק את החברה, למהדורה הזאת יש עורך".

חברת הפאנל המשיכה, והגיבה על דברי ברק שקרא בימים האחרונים למרי אזרחי: "מדהים שאתה קורא בשידור חי למרי אזרחי. זה שאתה מתעלם ממני, אתה מתעלם מציבור רחב ששומע את הדברים האלה ופשוט מזעזע שאתה קורא לעבור על החוק בשידור חי". ברק חזר והתעקש שעל עורך התוכנית להשתיק את אבנרי.

בעקבות הפניות פתחה נציבות פניות הציבור בבירור וביקשה את תגובת הגורם המשדר, חדשות 12, שהגיב כי "לעיתים במהלך ריאיון עם אורח באולפננו מתפרצים מי מחברי הפאנל לדבריו. במקרה זה דבריו של אהוד ברק, אף שהיו בוטים, לא חרגו מגבול הסבירות. מגיש 'אולפן שישי' ניהל את הדיון לאחר חילופי הדברים בין אהוד ברק ובין דניאל רוט אבנרי והשיב אותו לתלם. חברי הפאנל אינם נדרשים להגן על מי מעמיתיהם, איננו סבורים שהשיח חרג מגבולות המותר והמילה 'חברה' איננה פוגענית הגם שיש בה פטרונות".

שי גליק מנכ"ל ארגון בצלמו, שהיה אחד המתלוננים בנוסף לאזרחים רבים, הגיב למענה של רגב: "מצופה מאהוד ברק לשבת בבית ולעשות חשבון נפש עם עצמו ולהתנצל בפומבי על דבריו הפוגעניים".

תגיות:אהוד ברקהרשות השניהדניאל רוט אבנרי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה