חדשות בעולם

הערכה: הלחץ העצום על קרקעית האוקיינוס ​​– הוביל להתפוצצותה של צוללת התיירים שרצו לצפות בטיטאניק

5 תיירים, ביניהם המילארדר הבריטי האמיש הארדינג, נעדרים כבר 3 ימים לאחר שהצוללת בה היו – נעלמה, וככל הנראה התפוצצה

  • ב' תמוז התשפ"ג
צילום: shutterstockצילום: shutterstock
אא

מומחה ימי העריך הבוקר (רביעי) כי צוללת התיירים שיצאה לצפות בהריסותיה של הטיטאניק "התפוצצה" בגלל הלחץ העצום על כלי השיט במעמקי הים. בינתיים ממשיך מבצע חיפוש והצלה מאסיבי כדי למצוא את הצוללת שנעדרת כעת כבר 3 ימים באוקיינוס ​​האטלנטי עם חמישה אנשים על סיפונה. צוותי חילוץ מארה"ב ומקנדה עדיין מנסים למצוא את כלי השיט, משמר החופים האמריקני מסר אתמול שהצוותים שלו מחפשים באזור בגודל עצום.

מומחים הסבירו כי אם הצוללת שקעה ונתקעה על קרקעית האוקיינוס, הסיכוי לחלץ את הנוסעים משם אפסי, משום שצוללנים אינם יכולים לצלול לעומק שכזה, וכלי שיט מעטים מאוד מסוגלים להגיע אליו – בכלל זה כלים שתוכננו במיוחד כדי לסייע בחילוץ של צוללות צבאיות. אם היא אכן נמצאת על הקרקעית, לנוסעים גם נשקפת סכנת היפותרמיה בשל הקור העז השורר שם. מדובר באזור שאור השמש אינו מגיע אליו – אור היום חודר רק עד לעומק של כקילומטר בתוך הים.

מפקד בצי המלכותי לשעבר של בריטניה ריאן רמזי, בן 53, אמר אתמול כי הסיכויים אפסיים, בשל היעדר כלים טכנולוגיים המסוגלים להגיע לעומק של יותר מ-1,000 מטר. "אין דרך לחלץ את הצוות", אמר. "הלחצים בעומק הזה הם עצומים לחלוטין, אם יש תקלה בחלק כלשהו של הצוללת הזו או סדק כלשהו אז הלחץ משתלט ומוחץ אותו. אין דרך לחלץ אותם. רוב מערכות החילוץ יכולות להגיע רק ל-500 מטר עומק ולא ל-3,000 מטר.

עוד הוסיף: "הטכנולוגיה, למיטב ידיעתי, לא קיימת כדי לבצע פעולת חילוץ כל כך עמוקה. אם הם עדיין במצב של חילוץ, נגמר להם האוויר".

הצוללת ירדה אל המצולות ביום ראשון בסביבות השעה 11:00 בבוקר לפי שעון ישראל, ואז היא הייתה מצוידת במאגרי חמצן ל-96 שעות למקרה שתיקלע למצוקה. מבצע החיפושים מתנהל כ-690 קילומטרים מחופי קנדה, והעובדה שמדובר באזור מרוחק ומבודד מקשה מאוד את פעילותם של צוותי הסיוע.

הצוללת הכילה 5 אנשים על סיפונה, ביניהם המיליארדר הבריטי האמיש הארדינג. הכרטיסים לטיול הצלילה עולים 250,000 דולר לטיול בן שמונה ימים, החברה מסרה אתמול: "אנחנו בוחנים ומגייסים את כל האפשרויות כדי להחזיר את הצוות בשלום. כל ההתמקדות שלנו היא באנשי הצוות בצוללת ובמשפחותיהם. אנחנו פועלים להחזרה בטוחה של אנשי הצוות".

המטיילים חפצו לצפות בהריסותיה של ספינת הטיטאניק, הנמצאת בעומק 3,800 מטר (12,500 רגל) בתחתית האוקיינוס ​​האטלנטי, אך עקבותיהם נעלמו.

 

תגיות:צוללתטיטאניקאסון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה