חדשות בארץ

ארבעה נרצחו בפיגוע ירי ליד היישוב עלי

מחבל חמוש הגיע לתחנת דלק הסמוכה ליישוב עלי, ירה לעבר הנוכחים במקום ואז נוטרל על ידי אזרח. ארבעה בני אדם נוספים נפצעו, אחד מהם קשה. מחבל נוסף שהשתתף בפיגוע חוסל בתום מצוד

זירת הפיגוע (קרדיט: דוברות איחוד הצלה)זירת הפיגוע (קרדיט: דוברות איחוד הצלה)
אא

(עודכן: 18:47)

מחבל פלסטיני, חמוש ברובה אם 16, רצח אחר הצהריים (שלישי) ארבעה בני אדם בתחנת הדלק הסמוכה ליישוב עלי שבבנימין. המחבל נוטרל על ידי אזרח בתום חילופי אש. המחבל ההרוג זוהה כתושב הכפר עוריף הסמוך לשכם.

לפי הדיווח של מד"א, פצוע קשה אחד, שני פצועים בינוני ופצוע נוסף שמצבו קל, פונו מזירת הפיגוע אל בתי החולים בירושלים. מבית החולים שערי צדק נמסר כי ליחידת הטראומה הובא פצוע כבן 20. הפצוע במצב קשה אך יציב, עם פצע ירי בחלק גוף עליון. לאחר הערכה ראשונית הועבר לבדיקות הדמיה ובאופן מיידי לחדר ניתוח.

מיד לאחר הפיגוע החלו כוחות הביטחון במצוד אחר מחבל נוסף שברח ברכב אותו גנב בתחנת הדלק. הוא אותר סמוך לכפר טובאס. במהלך ניסיון המעצר ניסה המחבל לברוח מהרכב, נורה וחוסל על ידי הכוחות.

לאור העלייה בהיקף הפיגועים החליט שר הביטחון יואב גלנט לקיים הערב הערכת מצב ביטחונית עם צמרת צה"ל ושירותי הביטחון.

ההערכה במערכת הביטחון היא כי לא יהיה מנוס מיציאה למבצע צבאי נרחב נגד הטרור בצפון השומרון.

ראש המועצה המקומית בית אל, שי אלון, קרא לממשלה לפעול באופן מיידי: "עוד ירי, עוד רצח מחריד ועוד כאב איום ונורא. הלב כואב ומסרב להכיל את המציאות הבלתי שפויה של פיגועים הולכים ונשנים, של הרוגים נוספים ומשפחות שכולות רבות. אי אפשר להמשיך ולהכיל מתים, לאפשר למחבלים להחזיק נשקים ולטבוח בנו כמו ברווזים".

"אני קורא לממשלה שלא להכיל עוד, לא לוותר ולהתחיל לפעול במבצע רחב ועמוק למיגור הנשק הבלתי חוקי הרב הפרוס ביו"ש וברש"פ. פעולה צבאית ביו"ש היא לא שאלה של 'אם' אלא של 'מתי' ועכשיו הגיע הזמן. אי אפשר לשמוע כל שבוע על פיגוע נוסף. איננו יכולים לסבול את המציאות הזו ואת האובדן הקשה עוד רגע אחד נוסף. תתחילו לפעול, צאו למבצע".

בצה"ל הוחלט על העלאת הכוננות בחטיבות המרחביות בנימין ושומרון. צה"ל הקים מחסומים בצירים שונים ובודק כלי רכב. השב"כ הקים חפ"ק מיוחד ושותף לחקירת הפיגוע.

תגיות:עליפיגוע יריפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה