חדשות בארץ

התשובה לאיום הטילים: מערכת היירוט "קלע חד" נחשפה בסלון האווירי בפריז

"קלע חד" הוא מיירט חדש של חברת רפאל שנועד לתת מענה הגנתי לאיום הטילים ההיפר-סוניים. ישראל היא הראשונה לפתח מערכת מהסוג הזה

קרדיט: רפאל - מערכות לחימה מתקדמותקרדיט: רפאל - מערכות לחימה מתקדמות
אא

חברת רפאל מערכות לחימה מתקדמות חשפה היום (שלישי) את דגם מערכת "קלע חד" או בשמה הלועזי ""sky sonic, מיירט הגנתי שתוכנן לתת מענה לאיום הטילים ההיפר-סוניים, שטסים במהירות של פי 5 ממהירות הקול ובעלי כושר תמרון וחמקנות.

חשיפת המיירט התקיים בביתן החברה הישראלית בתערוכת הסלון האווירי בפריז, בירת צרפת.

טילים היפר-סוניים נעים במהירות של פי חמישה ויותר ממהירות הקול, מדויקים מאד ובעלי כושר תמרון גבוה. בניגוד לטילים בליסטיים, הטילים ההיפר-סוניים יכולים לשנות מסלול במהלך הטיסה, כך שמעבר לאתגר מהירות האיום, המענה נדרש להתמודד גם עם אתגר התמרון, הגילוי והמרדף אחר האיום.

"קלע חד" הינו מיירט מהיר המגיע למטרה בזמנים קצרים על מנת לצמצם את המרחק שהמטרה עוברת במסגרתו מתפתחת אי-ודאות לגבי מיקום המטרה.

בישראל ניסו במשך שנים לצמצם את הפער מול מדינות אויב, למשל איראן, שמפתחות נשק בליסטי או נשק היפר-סוני. בחברת רפאל ציינו כי עד לשנה זו לא הייתה קיימת מערכת יירוט שמסוגלת לפגוע בטיל מתמרן במהירות כזו. "קלע חד" נועד להוות מענה לאיום זה.

היירוט מבוצע בגבהים שבין 20 ל-70 ק"מ, שבהם מערכות נ"מ אינן יעילות, ונעשה באופן דו-שלבי: פגיעה ישירה של הטיל המיירט בטיל ההיפר-סוני, ויצירת פיצוץ של הטיל המיירט ליד הטיל ההיפר-סוני שגורם להשמדתו.

(קרדיט: רפאל)

תגיות:טיליםחברת רפאלקלע חד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה