חדשות בארץ

"זה אחד לאחד סיפור החורבן": אמו של הצעיר החרדי שהותקף באוטובוס כואבת

נורית אילון הירש, אמו של הצעיר החרדי שהותקף מילולית באוטובוס בהוד השרון, הביעה כאב עמוק על שתיקת הנוסעים: "בואו נכיר אחד את השני. יש בינינו כל כך הרבה דברים מקרבים"

  • א' תמוז התשפ"ג
(צילום: Neal Badache/Flash90)(צילום: Neal Badache/Flash90)
אא

נורית אילון הירש, אמו של ישראל יונתן אילון הירש שהותקף אתמול (שלישי) מילולית על ידי נוסעת באוטובוס בהוד השרון, הגיבה הבוקר על המתקפה שחווה בנה.

"מה שכאב לי מאוד ממה שקרה באוטובוס זה לא הדיבורים של אותה אישה, שדווקא היו לי המון רחמים וחמלה עליה", אמרה אילון הירש בריאיון לגלי ישראל. "הבנתי גם שהיא מתמודדת, די זיהיתי את זה. היא פשוט דיברה בלי פילטרים את מה שיש בנאורות השמאלנית המתנשאת. בואו נודה על האמת, היא הביעה דעות קיימות – פשוט לא היו לה פילטרים. מה שכאב לי זה שכל יושבי האוטובוס שתקו כשהיא אומרת לו 'תרד מהאוטובוס, משתמט'. זה אחד לאחד סיפור החורבן".

אילון הירש סיפרה על עצמה ומשפחתה: "אנחנו בעלי תשובה, רוני בעלי ואני. אנחנו גרים בלב תל אביב, בשכונת שינקין. אני ילידת רמת השרון. הייתי שמאלנית פמיניסטית, רוני הופיע בפרסומות של מרצ. עשינו מסלול, ובכוונה נשארנו לגור פה בשכונה. אנחנו מתפללים בבית הכנסת של חסידי בעלז. אנחנו, מה שנקרא, הגשר בין שני העולמות".

"כשהחלפנו את האמונות וההשקפות שלנו והחלפנו גם את המראה החיצוני שלנו, פה בשינקין, הייתי בהתחלה בהלם. הייתי נכנסת לחנות וקולטת מבטים לא נעימים. בהתחלה הייתי בודקת אם משהו קרה לי, אם נמרח לי משהו על הפרצוף. ואז הייתי נזכרת שפתאום אני בדמות אחרת".

השימוש בסרטון נעשה על פי סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. בעל זכות יוצרים זכאי לבקש את הסרת הסרטון דרך מייל support@htv.co.il

בהמשך ציינה אילון הירש בכאב, כי תופעות של התנכלות לחרדים על רקע היותם חרדים אינה זרה לה: "יש לי שמונה ילדים, מתוכם חמישה בנים. בעלי מוהל מוסמך, לא פעם ולא פעמיים, כשהוא רץ בשבתות בבוקר לבריתות – הוא נתקל באנשים שירקו עליו. שימו לב שהבן שלי בסרטון דייק את התהייה שלו. הוא לא שם את הדגש על זה שהוא עשה צבא, הוא שאל: 'למה, זה בגלל שיש לי כיפה? בגלל שיש לי חולצה לבנה?'".

"החינוך אצלנו בבית מאוד עובד על העניין הזה: די, תפסיקו לחיות את החיצוניות, את התדמית והפוזה", הוסיפה אילון הירש. "יש לנו איזו שהיא נקודה פנימית שמחברת בין כולנו. בואו נכיר אחד את השני. יש בינינו כל כך הרבה דברים מקרבים".

תגיות:חרדיםהסתהנורית אילון הירש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה