ונשמרתם

המוצר הזה נמצא אצלכם במטבח - ידעתם שהוא מסרטן?

מחקרים בארה"ב גילו קשר בין מוצר שרובנו עושים בו שימוש ביום יום לבין מחלת הסרטן. כמעט 13% ממקרי האסתמה בארה"ב קשורים לשימוש בו. אז למה אסור השימוש בכיריים גז?

  • א' תמוז התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מחקרים שמתפרסמים מפעם לפעם יוצרים לעיתים שינויים בהרגלים שלנו - הם מזהירים אותנו מפני סכנות ומדווחים לנו מה יכול להועיל לבריאות שלנו.

מחקר חדש מוכיח כי מוצר בסיסי שנמצא כמעט בכל מטבח יכול לסכן חיי אדם. שימוש במבער יחיד של כיריים מגז, כך מתברר, יכול להעלות את ריכוזי הבנזן באוויר יותר מעישון פסיבי. לפי המחקר, החומר המסרטן נמצא יותר באוויר בעת הפעלת הכיריים מאשר במקרים של דליפת גז.

חוקרים מבית הספר לקיימות בסטנפורד מדדו פליטת בנזן מ-87 תנורים בבתים בקליפורניה ובקולורדו. נמצא כי תנורי גז טבעי ופרופאן פולטים בנזן שהגיע לריכוזים שחורגים ממה שאישר ארגון הבריאות העולמי. בכשליש מהבתים, מבער גז יחיד בעוצמה גבוהה או תנור שהוגדר ל-180 מעלות למשך 45 דקות, העלו את רמות הבנזן מעל לריכוזים שמופיעים בעישון טבק פסיבי.

מהתנורים והכיריים יכול גם לדלוף מתאן, גז חממה חזק. מחקר שפורסם בדצמבר העריך כי 12.7% ממקרי האסתמה בילדות בארה"ב קשורים לכיריים הבוערים בגז.

למה בנזן מסוכן? כי הסוכנות הבינ"ל לחקר הסרטן מגדירה את הבנזן כמסרטן. נשימה שלו יכולה להגביר את הסיכון ללוקמיה ולימפומה. יש לציין כי החומר לא נמצא בתנורים חשמליים או בכיריים שפועלים באינדוקציה.

תגיות:כירייםונשמרתם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה