חדשות בארץ

"כולנו איתך, הירש": החרדי שהותקף באוטובוס זוכה לתמיכה מהמפורסמים

הרשת לא נותרה אדישה למראות בסרטון שהפך ויראלי. העיתונאי עמית סגל: "ההתגוללות עליה כל כך קלה, כל כך נטולת מחיר, לעומת גילויי השנאה האמיתיים כלפי חובשי כיפה". שי גולדן פנה לחרדים: "יש לכם את הגב שלי ושל חילונים רבים"

  • א' תמוז התשפ"ג
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

ישראל הירש, חרדי ששירת כקצין ביחידה קרבית בצה"ל וכיום משרת כסרן במילואים, הותקף על ידי אישה חילונית במילים בוטות כשנסע באוטובוס בהוד השרון. הסיפור הזה הפך למוביל ברשת ביממה האחרונה. מי שהותקף כי לא עשה צבא והסביר כי הוא סרן במילואים, באחת מסיירות החי"ר הכי טובות בצה"ל", זוכה לתמיכה מעיתונאים ומפורסמים.

כך למשל, מגישת החדשות מגי טביבי כתבה הלילה: "הכירו את ישראל יונתן הירש, חרדי, בן 26, סרן במיל׳ ביחידה קרבית, שהותקף היום מילולית במהלך נסיעה שגרתית באוטובוס בהוד השרון כשכל חטאו היה שחבש כיפה. מתביישת לראות את המופע שטוף השנאה הזה שמצליח להזכיר תקופות אפלות מהעבר. מתביישת באותה אלמונית שהיא דוגמה מנצחת לישראלי המכוער גרסת 2023. כולנו איתך הירש".

העיתונאי ינון מגל כתב: "‏לא הבנתי. ואם החרדי לא שרת בצבא, הוא 'צריך לרדת מהאוטובוס?' הוא צריך להסביר "למה הוא חובש כיפה? אתם קולטים מה קורה פה?", וצירף מיד תמונה שלו לבוש מדים. עוד הוסיף מגל: "אבא שלו שירת איתי ביחידה".

"זוכרים את החרדי היקר שהאנטישמית הבזויה תקפה באוטובוס? אז הנה הוא כקצין לוחם. אגב, גם אם לא היה משרת בצה״ל ולומד תורה בכולל, היא עדיין אנטישמית בזויה", כתב הבמאי מני אסייג.

גם העיתונאי עמית סגל הצטרף וכתב: "מצפיה בגברת המקללת מהאוטובוס בשרון - היא נראית לא 'מאה', בלשון המעטה. ההתגוללות עליה כל כך קלה, כל כך נטולת מחיר, לעומת גילויי השנאה האמיתיים כלפי חובשי כיפה, בישיבה במרכז תל-אביב, מידי פוליטיקאים בכירים ביותר ומקובעי דעת קהל שעוברים בשתיקה".

העיתונאי שי גולדן: "אני יודע שהשעה הזו קשה, מורכבת ומאתגרת עבורכם אבל יש לכם את הגב שלי ושל רבים וטובים מקרב הציבור החילוני - לא ניתן שיבזו ויפגעו בכם ונשמור עליכם מכל משמר".

"הצעיר הנהדר הזה השיב כמו שצריך", כתב דובר צה"ל לשעבר והפרשן אבי בניהו. "אנחנו חייבים להסיר את החומות, לבער את הבערות, לסלק דעות קדומות, להכיר טוב יותר האחד את השני. בקורונה ראיתי בבני ברק את החומות נופלות. אסור שיתרוממו מחדש. אנחנו חיים ונחיה יחד לעד".

השימוש בסרטון נעשה על פי סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. בעל זכות יוצרים זכאי לבקש את הסרת הסרטון דרך מייל support@htv.co.il

תגיות:חילוניםחרדיםאנטישמיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה