חדשות בארץ

הרצוג: "שב וקורא לגלות אחריות לאומית ולהמשיך את השיח הפורה והענייני"

הנשיא פרסם הודעה, המתייחסת למשא ומתן בין הקואליציה לאופוזיציה על הרפורמה המשפטית: "בשיחות שהתקיימו לא הועברו טיוטות מחייבות מטעם בית הנשיא ומובן שלא הושגו הסכמות מלאות באף נושא"

(צילום: Noam Revkin Fenton / Flash90)(צילום: Noam Revkin Fenton / Flash90)
אא

נשיא המדינה יצחק הרצוג פרסם אחר הצהריים (שני) הודעה, המתייחסת למשא ומתן בין נציגי מפלגות הקואליציה והאופוזיציה בנוגע לרפורמה המשפטית.

בפתח דבריו אמר הנשיא: "תמיד האמנתי, והיום יותר מתמיד, שהידברות היא הפתרון הנכון ביותר למדינת ישראל. אני שב וקורא לגלות אחריות לאומית, ולהמשיך את השיח הפורה והענייני שהתקיים בחודשים האחרונים בחסות בית הנשיא. אלו היו שיחות מעשיות, מעמיקות ורציניות שנתנו אופק אמיתי. הן הדרך הכי נכונה לעצור את הקרע והפילוג בעם".

"חשוב לי להדגיש כי בשיחות שהתקיימו תחת חסותי לא הועברו טיוטות מחייבות מטעם בית הנשיא למי מן הצדדים, ומובן שלא הושגו הסכמות מלאות באף נושא. אני ממליץ שלא לפגוע בהגינות וביושרה של התהליך".

בסיום דבריו הודה הנשיא שטרם הושגו סיכומים בין הצדדים: "מטבע הדברים הועלו רעיונות הן בדיונים הפנימיים והן בציבור הכללי בנוגע לנושאים שעל הפרק, אך הם טרם התגבשו לכדי הבנות וסיכומים כלשהם. אני סבור שניתן להגיע להסכמות, וכי גם נושאי ליבה אפשר ליישב בשיח ודרכי שלום. כך אנחנו צריכים לנהוג כלפי העתיד המשותף שלנו. אני מאמין שרוב גדול בציבור רוצה בכך".

ועדת החוקה תתכנס מחרתיים לדון בצמצום עילת הסבירות, לאחר שראשי הקואליציה הודיעו שהם מבקשים לקדם את הסוגייה. בקואליציה ציינו, כי לצד קידום סוגיית עילת הסבירות, הצעת החוק לשינויים בוועדה לבחירת שופטים תימשך בחזרה לוועדת החוקה, לצורך תיקונים.

אחת האופציות הנבחנות היא שאף צד לא ייהנה מרוב בוועדה לבחירת שופטים. זו תורכב מחמישה נציגי קואליציה וחמישה נציגי אופוזיציה, ומשופט בדימוס שאותו ימנה שר המשפטים.

תגיות:הידברותהנשיא הרצוג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה