חדשות בארץ

הכנסת אישרה את התקנות לתשלום פיצויים לעסקים בדרום שנפגעו במבצע "מגן וחץ"

ועדת הכספים הרחיבה את סל הפיצוי וכללה גם את העובדים העצמאיים ואת עובדי המשפחתונים. הם יהיו זכאים לפיצוי בגין שכר בסך 500 ש"ח ליום, לכל עובד שנעדר מהעבודה

(צילום: Atia Mohammed / Flash90)(צילום: Atia Mohammed / Flash90)
אא

ועדת הכספים של הכנסת אישרה היום (שני) את התקנות שגובשו ברשות המיסים, המסדירות את תשלום הפיצויים לעסקים הממוקמים עד 40 ק"מ מגבול רצועת עזה, ונפגעו כלכלית מההסלמה במצב הביטחוני במהלך מבצע "מגן וחץ".

על פי התקנות שאושרו, תקופת הזכאות לפיצויים היא החל מ-9.5.2023 ועד 13.5.2023 לעסקים מ-7 עד 40 ק"מ מהרצועה, ועד 15.5.2023 לעסקים עד 7 ק"מ מהרצועה. הפיצויים ישולמו באמצעות שלושה מסלולים: מסלול שכר, מסלול מחזורים ומסלול חקלאים.

לראשונה הוועדה אישרה כי גם עצמאיים ובעלי ועובדי משפחתונים יהיו זכאים לפיצוי בגין שכר, בסך 500 ש"ח ליום, לכל עובד שנעדר מהעבודה.

הוועדה גם הגדילה את תקרת הפיצוי המקסימלי במסלול מחזורים ל- 625 אלף ש"ח במקום 400 אלף שהיה במקור.

בנוסף, לדרישת הוועדה הותאמה תקופת הפיצוי לאולמות האירועים על מנת שתאפשר פיצוי הולם בגין ימי ספירת העומר שבהם לא מתקיימים אירועים המוניים.

במסלול השכר נקבע כי עובדים המתגוררים עד 40 ק"מ מהרצועה יקבלו 500 שקלים ליום עבודה לכל עובד. מסלול זה רלוונטי בשל היעדרות עובדים המועסקים במוסדות חינוך שנסגרו לפי הנחיות פיקוד העורף, הורים שנעדרו מעבודתם כדי להשגיח על ילדיהם וכן עובדים עם מוגבלות ועובדים המתגוררים עד 7 ק"מ מהרצועה.

במסלול לבעלי עסקים אישרה הוועדה לשלם פיצוי בגין אובדן הרווחים של העסק לפי הירידה במחזור העסקות, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, ועד תקרת פיצויים של 625 אלף שקלים לעוסק. עסקים מענף המסחר והשירותים מ-7 עד 40 ק"מ מהרצועה לא יוכלו להגיש תביעה במסלול זה, כי לא הייתה להם הפסקת פעילות של יותר מ-7 ימים.

במסלול השלישי שאושר יינתנו פיצוים לחקלאים, לפי מספר עובדים בשטח החקלאי וקרבתו לגדר המערכת.

תגיות:פיצוייםמבצע מגן וחץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה