מורן קורס

כל אחד נולד עם שליחות אדירה, לפעול ולתת לעולם. מה הכישרון שלך?

מעבר לשליחות האדירה שלנו לבנות בית יהודי כשר בע"ה על אדני התורה והמצוות, ולגדל דור ילדים בעלי יראת שמיים, יש מקום לביטוי היכולות שה' נתן לנו

  • ל' סיון התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מרגש מאוד לעבור שלבים שונים בחיים. בתקופות בהן אנחנו מרגישות כמה גדלו הילדים, בעצם זה אומר כמה אנחנו הזדקנו, או גדלנו, תלוי איך מסתכלים על זה...

הבת הגדולה שלי מסיימת י"ב, וזה אחד השלבים בחיים שפתאום את קולטת: "וואי, אני באמת אמא לילדים גדולים". פתאום נושאי השידוכים מתקרבים אליך, לא בתור אחת שמתייעצים איתה כמטפלת רגשית או מלווה תהליכי שידוכים, אלא זה נכנס אליך הביתה.

ובכלל כל העניין התעסוקתי של - מי אני? ומה אני אוהבת לעשות? היכן התשוקה שלי נמצאת? במה נכון לי לעבוד? – מקבלת מחשבה גדולה יותר בשלב הזה.

בהשגחה פרטית, הנחיתי פאנל באחת המכללות בארץ ושם הכרתי את גתית וינר, שהיא יועצת תעסוקתית, ועוד נשים מרתקות, כל אחת בתפקיד שלה.

אחרי שגתית דיברה, התחדדה לי הנקודה, עד כמה חשוב באמת לדעת מה הכישרונות שלך, במה אתה טוב. לא רק בשבילך, אלא כדי לדעת מה נכון לך לתרום לעולם.

הרי כל אחד נולד עם שליחות אדירה, לפעול ולתת לעולם. מעבר לשליחות האדירה שלנו לבנות בית יהודי כשר בע"ה על אדני התורה והמצוות, ולגדל דור ילדים בעלי יראת שמיים, יש מקום לביטוי היכולות שה' נתן לנו, לממש את המתנה האדירה שה' העניק לכל אחת מאיתנו. כמו שכתוב בספר "היום יום": "העבודה היא בכל אדם לפי מהותו ומעלתו. מי שיש בידו לנקוב מרגליות או ללטוש אבנים טובות ועוסק בעבודת מלאכת אפית לחם... הגם שהיא עבודה ומלאכה הנצרכת במאוד, בכל זה לחטא יחשב לאיש ההוא".

כלומר חטא – מלשון להחטיא את המטרה.

יש כאן עניין אדיר וחשוב שצריך לתת עליו את הדעת. לכל אחד יש השליחות החשובה שלו, וחשוב שהוא יבין מה היא.

בכל אופן, הבת הגדולה שלי התלבטה היכן ללמוד ומה בדיוק, ואחרי שלוש פגישות עם גתית, שהעבירה אותה אבחון הרמוני עם כלים מקצועיים אבל גם הסתכלה על נפש האדם, היא עזרה לה להחליט על מקום שיהיה לה בו כיף לקום בבוקר ולעסוק במה שהיא בוחרת בו.

משמח כל כך שיש אנשי מקצוע טובים ויראי שמיים, שיודעים לכוון נכון וברור. שיודעים ומכירים את הערכים שלנו, מה חשוב לנו ואיך אפשר לשלב את כל החלומות בלי לפגוע בערכי היסוד שלנו.

זה מזכיר לי שפעם חברה שלי הלכה לפסיכולוגית ליברלית מאוד בראש, ששמעה עליה המלצות לרוב, והיא גרמה לה לנזקים כמעט בלתי הפיכים בזוגיות.

לצערנו, גם המטפלים של היום, כמה שהם מנסים להישאר ניטרליים, כל אחד עובד עם האג'נדה שלו. סליחה שאני אומרת כעת דבר מכליל. נכון שיש בעלי מקצוע טובים שעושים את מלאכתם נאמנה, אבל לרוב צריך, בנוסף למקצועיות, גם לשים לב לאיזה מטפל / איש מקצוע הולכים. ב"ה שאנחנו בתקופה שאפשר ללכת גם לאנשי מקצוע סופר מקצועיים וסופר יראי שמיים שלא נצטרך להתפשר באחד מהם. ממש גאולה. שנזכה לבחור נכון בכל צעד בחיים שלנו, לבחור במה שטוב וראוי, ולדעת לכוון את עצמנו לפי רצון ה'. זו תפילה ששגורה על לשוני, שרצוננו יהיה רק רצון אחד – לקיים את רצון ה'. שנזכה.

תגיות:כישרונותמורן קורס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה