זוגיות ושלום בית

האופי שלנו שונה – האם אנחנו צריכים להישאר נשואים?

היופי שבזוגיות הוא בכך ששני בני הזוג משלימים זה את זה. כדי להשלים זה את זו אין צורך להיות זהים, אלא להיות שונים וללמוד לקבל את השונות הזו

(איור: shutterstock)(איור: shutterstock)
אא

אני ואשתי נשואים טריים יחסית, עדיין אין לנו ילדים. בתקופה האחרונה גילינו שיש בכל אחד ואחת מאתנו אישיות וקווי אופי שונים זה מזו, ובעקבות זאת אנו צופים בבחינת איזהו חכם הרואה את הנולד, את הקשיים והסיבוכים שהעתיד טומן לנו. האם נכון להפסיק את הזוגיות כבר עכשיו, לפני שיהיו לנו ילדים משותפים?   

הקב"ה ברא שוני בין הגבר לאשה הן באופי הן באישיות, שבעצם גורמים לשוני אדיר בגישה ובהסתכלות הרוחנית והגשמית על החיים, ומתוך כך בני הזוג חוששים שמא לא יוכלו לגשר על פערי הגישות האלה.

נראה לנו שהאופי של בני הזוג שונה כל כך, עד שאין חיבור ביניהם. ואכן כן, קיים שוני גדול ביניהם, הגבר שכלי יותר ואילו האישה רגשית יותר, ועל האופי הזה נבנות ונוספות כל החוויות שכל אחד ספג במשך חייו, ושהשפיעו עליו, בין במודע ובין שלא במודע.

היופי שבזוגיות הוא בכך ששני בני הזוג משלימים זה את זה. כדי להשלים זה את זו אין צורך להיות זהים, אלא להיות שונים וללמוד לקבל את השונות הזו, מתוך ידיעה ששונות זו משלימה את מה שחסר אצלי ואצלה.

לדוגמא: אם הבעל הוא טיפוס מתלהב וחי, וזורם עם הזרמים שפוגשים אותו בכל מקום, ואילו האישה מאופקת יותר, הקשר ביניהם יכול להביא להרבה מאוד קונפליקטים. אולם אם נצא לדרך בחיבור שני המזגים השונים האלו במבט חיובי, הרי שהספונטאניות שלו יכולה לעורר אותה לפעילות חברתית ערה יותר. מצד שני, במקרים שבהם יש צורך ביותר שיקול דעת ורצינות, הרי שהאופי הרציני שלה יכול להביא אותו לשיקול דעת ולהחלטות נכונות.

אומר הקב"ה: "לא טוב היות האדם לבדו, אעשה לו עזר כנגדו". ה' יוצר את האישה, כדי שתהיה לאדם בת ברית וחברה לחיים. אך הקב"ה אינו אוסף שוב עפר מן האדמה, כי ליצירת האישה יש תכנון שונה. הקב"ה מרדים את האדם ולוקח ממנו צלע מצלעותיו, לאחר מכן צר עליה בשר ויוצר את האישה.

אדם מתעורר מהתרדמה שנפלה עליו לקראת הניתוח הראשון בעולם, ורואה את חוה. מיד מחליט האדם לקרוא לה "אישה", כי מאיש לוקחה זאת, מאחר ורואה שהיא דומה לו בדמיון ובהתנהגות, רק שהיא בגרסה נשית. אדם מבין שהאישה נוצרה ממש מתוכו, מגופו ונשמתו. אדם חש כי לאחר התרדמה שעבר לאחרונה משהו חסר בו, איזה חוש של רגשיות נעלם ממנו, הוא מחושב יותר מידי, לא כמו שהיה לפני התרדמה.

אדם מחליט שזו היא בת הזוג עבורו, היא היחידה שמתאימה לו להיות בת זוג, כי היא ממלאת את החסר הזה שהוא חש עתה בנפשו. יש בה הרבה מאוד רגש, יש בה תכונה שנעלמה ממנו, תכונת הרגשנות. לכן היא תשלים אותו, בכך שהוא עם המחשבה השכלית יחד עם הרגשנות שבה, יחליטו את החלטות הטובות ביותר לאנושות. אדם קולט שהקב"ה יצר עבורו במיוחד בת זוג שהיא חלק ממנו, ועל ידי ההתחברות שלו עמה הוא יהפוך להיות יצור מושלם.  

הרב דניאל פנחסוב הוא מרצה, יועץ מומחה לנישואין ופסיכותרפיסט.

תגיות:שלום ביתזוגיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה