חדשות בריאות

פאניקה בישראל? עלייה בתחלואה באבעבועות רוח

דוח של משרד הבריאות חושף: מספר החולים זינק השנה. הבעיה: מחלת הילדות יכולה להותיר צלקות ולגרום למחלה חמורה יותר. אז למה הורים מוותרים עליה?

  • ל' סיון התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

משרד הבריאות מעדכן כי ישנה עליה בתחלואה במחלת הילדות שמוכרת לכולנו - אבעבועות רוח. היא נחשבת למחלת ילדות קלה, אך עלולה להוליד תסביכים בהמשך, להשאיר צלקות אחריה ואולי לגרום בעתיד גם לשלבקת חוגרת.

בישראל קיים חיסון למחלה מאז 1999. הוא ניתן בשתי מנות לילדים ולמבוגרים כאחד - כאלה שלא חלו עד היום. מאז 2008 מתקבל אצל פעוטות בגיל שנה במסגרת חיסון כולל בשם MMRV (נגד אדמת, חצבת, חזרת, ואבעבועות רוח) ואז בכיתה א'. חלק מההורים מוותרים על החיסון על בסיס שמועות ולא על בסיס ידע. לכן, ההמלצה היא להתחסן.

מחלות שמתפרצות לפתע הן לא דבר חדש. בימים האחרונים דווח כי באפגניסטן ישנה התפרצות של קדחת בשם הקדחת הדימומית. המחלה מועברת דרך קרציות או במגע עם נוזלי גוף. עוד נמצא כי רוב ההדבקות של בני אדם מתרחשות בזמן שחיטת בעלי חיים (מה שמחזק עוד יותר את עניין השחיטה היהודית והאכילה הכשרה, אבל זה נושא אחר לגמרי) ואכילתם. רק בשבוע שעבר אובחנו באפגניסטן עשרות חולים ושבעה כבר מתו.

הקדחת הדימומית מלחיצה, אבל כרגע היא התפשטה רק באפריקה, במזרח אירופה, בבלקן ובמזרח התיכון. בישראל היא לא קיימת. כמו כן, התגלו כמה מקרים בספרד ובדרום צרפת.

גם בניגריה המצב לא פשוט. שם מזהירים את הציבור מפני התפרצות של מחלת הגחלת (אנתרקס). התסמינים מזכירים שפעת, אבל זאת מחלה שיכולה לגרום בקלות לסיבוכים קשים.

תגיות:בריאותאבעבועות רוח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה